Silverbrunblack...

S

Skuggabaldur

Vet en häst som är vad jag skulle kalla silverbrunblack, men började fundera på om den färgen finns eller om det kallas nåt annat?

Hittade ingen samlingstråd där man kan fråga om färger...

Sv: Silverbrunblack...

Silverbrunblack finns. En sådan häst har brun som grundfärg, och så silveranlag och blackanlag "ovanpå" det.

Jag har förstått det som att det finns typ under 20 st silverbrunblacka i sverige. Men det kan ju ha ändrats på ett par år...
Här har ni en silverbrunblack! :love:
skuggabaldur

Här kommer en silverbrunblack hingst. Vet dock inte om han är hingst längre. Visade denna bilden en annan gång, men tror du missade det.

Edit: Gör om det, bild i nästa inlägg!

Senast ändrad av en moderator:

Bilder:laugh:!

IMGP0480-1.jpg

IMGP0477-1.jpg

Tagit kort på papperskopior, därav kvaliten...

Jag skulle ha trott att den senare var silverbrun om jag hade fått gissa. Det är ju ofta en ganska liten nyansskillnad.

Jag lovar, det är en silverbrunblack;)! Som Roheryn säger så har han en väldigt tydlig ål också.

gu va konstigt mitt inlägg är helt puts väck men ni har ju svarat på det, hm väldigt konstigt.

men om någon vill kolla gärna på WF hur många silverbrunblack det finns gärna silvermusblacka med.
och vilka tecken de har?

oj vilken fin..

roligt med denna tråden...
mitt hingstföl är troligen Silverbrunblack:) och med bläs;) ska bli så kul att se hur han blir sen

och hans brorsa likaså.
tippar på att min hingst kommer få ungefär samma nyans som bilden skuggi lade ut.
och hans brors som den sista hingsten.

eller vad tror ni?
min hingst 6-7 månader:
18185704.jpg

här står hela gänget, den ljusa som man bara ser ryggen på är min. och den som tittar upp är hans brorsa enligt passet skall de båda ha samma färg, men det förekommer väl i olika nyanser?
båda har tydlig ål även om det kanske inte syns på detta foto
den som är ljus och står bakom den som tittar upp är silverMUSblack och det är med en brorsa till de andra 2:love:
19420908.jpg

här syns ålen på min hingst
17974869.jpg

Senast ändrad:

Min silversvarta häst är efter ett brunkblackt sto. Han har många svarta strån i svansen och lite i manen...har han något "blackt" i sig då eller har vanliga silversvarta så också? Självklart har han en ål också men om den är äkta eller fusk kan inte jag avgöra, efter vad jag har hört så har alla silverhästar en fuskål. (Ursäkta trådskaparen)

Tack :laugh:
Jo, vi är hemskt förtjusta i honom :love: han lever en hel del på den där vackra blonda kalufsen ;) för som andra vindotter är han ju lite.. special :devil:

Jo, de finns ju i olika nyanser, precis som brunt finns o lika nyanser.
Vad fin han är din lilla hingst :love:

Om du vill veta exakt så borda du maila bilder och stam till Silverkedjan, där får du garanterat bra svar! :idea:

Tack för tipset:) Då ska jag ta lite nya bilder först, tyvärr är inte all vinterpäls borta än så jag kanske ska vänta lite.

Tack för tipset:) Då ska jag ta lite nya bilder först, tyvärr är inte all vinterpäls borta än så jag kanske ska vänta lite.

hihi jag har redan mailat silverkedjan om min hingst men hon kunde inte säga riktigt förrän vinterpälsen var borta, ihh så spännande det kommer bli att se vilken färg de får när pälsen faller av:banana:

hur gammal är din då?

men frågar ännu en gång FINNS DET NÅGON HÄR SOM KAN KOLLA WF HUR MÅNGA SILVERBRUNBLACKA DET FINNS OCH VILKA TECKEN DE HAR???
är mitt föl kanske den enda silverbrunblacka i sverige med bläs???

Liknande trådar

Dressyr Jag har jobbat en del med färger och vet att just färgåtergivningen i digitala bilder är ett hel vetenskap i sig. På en dator beror det...
16 17 18
Svar
343
· Visningar
23 691
Senast: Badger
·
Övr. Katt Vad tusan är det för färg på mitt yrväder ?:) mörkt ansikte,mörka tassar. Undersida svans lite randig. I visst ljus svart/grå, i annat...
Svar
7
· Visningar
741
Senast: Sassy
·
Islandshäst Får hem ett par nya hästar inom kort och tittar just efter varsitt utegångstäcke för dem. Skulle gärna vilja ha ett som är anpassat för...
Svar
8
· Visningar
777
Senast: Ajda
·
Kläder & Bli fin Längst inne i garderoben hittade jag denna tröja/kofta/poncho eller vad man nu ska kalla den. Jag har inget minne när jag köpte den...
Svar
7
· Visningar
803
Senast: Lazy Lady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka