Silverbengaler!

A

Angely

Jag har blivit helt såld på rasen bengal, inte minst med tanke på att det ju finns flera medlemmar här inne som är uppfödare av denna ras. :p

Någon gång ska det helt klart bli en bengal för min del, kanske förr än senare.

Dock har jag ju blivit extra förtjust i just silverbengaler! :love: Spotted då.

Men jag får en känsla av att dessa är extra svåra att få tag på, inte lika vanliga då. Stämmer det? Tips på uppfödare som brukar ha just silverbengaler? Kan man vänta sig att katter med den här färgen är dyrare än "vanliga" bengaler?

Jag är inte ute efter en utställningsvinnare eller avelskatt precis. Jag vill ha mig en härlig kompis, om jag sen drar på någon utställning för skojs skull blir en annan sak. :D

Sv: Silverbengaler!

Vad kul att du gillar bengaler!

Silverbengaler är lite ovanligare än just svartspotted, men det finns en del uppfödare som avlar på silver. Titta efter uppfödare som har silverkatter som avelsdjur och hör med dem när de har planerat nästa silverkull. De brukar vanligen inte vara dyrare än andra färger.

Silvervarianten är inte godkänd av SVERAK så de kan inte ta cert etc på SVERAK-utställningar, men man kan ändå visa upp dem och få en bedömning, alt ställa ut i IDP istället där de är godkända.

Okej! Hmm, IDP, vad är det för något? :o Är du måhända tillochmed uppfödare av denna vackra ras själv? :D

Bara för att svara på min egen fråga så var jag inne och tittade på din hemsida. Vilken helt fantastiskt vacker katt du har! :love: Så... Perfekt! :laugh: Planerar du att ta fler kullar på henne?

IDP är Independent-klubbarna - ett samarbete mellan olika klubbar som inte är med i SVERAK kan man säga. De anordnar också utställningar ibland, precis som SVERAK-klubbarna gör.

Livia och jag tackar för komplimangen! :laugh: Hon är min alldeles speciella lilla pärla!
Jag hoppas att hon får åtminstone en kull till så småningom, men just nu njuter hon av att åter få vara fri, ansvarslös och fånigt barnslig igen! :D

Hon var verkligen helt underbar! Synd att det inte planerades fler kullar inom överskådlig framtid :D Du kan inte rekommendera andra bengaluppfödare? Gärna inom Stockholm eller inte allt för lång resa härifrån, inte kanske direkt allra längst ner i Skåne om man säger så. Pma om du vill!

Liknande trådar

Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
11 531
Senast: Sezziyanen
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 290
Hundavel & Ras Jag är hundlös för tillfället och det är så galet tomt. Saknar en fjutt att dela livet med, helt enkelt. Just nu är det tyvärr inte...
2 3
Svar
55
· Visningar
4 376
Senast: Myrten
·
Övr. Katt Jag är fortfarande i sorg efter att min katt hastigt och totalt oväntat rycktes ifrån mig för några veckor sedan. Alla hans saker är...
2
Svar
33
· Visningar
5 117

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tråden för spår
  • Uppdateringstråd 30
  • Löpcykel

Hästrelaterat