SIFs landslagsledning kritiska till styrelsens beslut

Sv: SIFs landslagsledning kritiska till styrelsens beslut

Det var just det jag funderade över, känns lite tomt om totalt avhopp skulle följa!

Hoppas att dom orkar jobba sig igenom allt detta!

Senast ändrad:
Sv: SIFs landslagsledning kritiska till styrelsens beslut

Nej, men om jag väljer att avgå från ett uppdrag i ett parti pga att jag inte delar deras åsikter. Kan jag då representera partiet?

Det var inte min klara åsikt utan mer en undran om det är kutym?! Kan bli ganska tomt i landslagetlaget....

Och som sagt, detta är en fundering...

Klart du kan. Varför skulle du inte kunna det?
Menar du att 1. Du borde inte FÅ representera SIF pga att du avgått
eller
2. Du borde inte VILJA representera SIF pga att du avgått?

Du måste ju få visa med all önskvärd tydlighet att du inte ställer upp på en styrelses beslut, och om de då utan att lyssna på dig beslutar något du absolut inte kan stå bakom, så får du väl absolut hoppa av ditt styrelseuppdrag?
Det visar ju bara på att du inte vill vara en del av den STYRELSE som beslutar sådana saker.
Att vara medlem är en helt annan sak. Annars skulle ju vi medlemmar vara tvungna att hoppa av och skapa egna små förbund till höger och vänster så fort styrelsen bestämde något vi inte gillade?

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Landslagen i svensk sportkörning är uttagna. Dessutom har Ridsportförbundet presenterat ett nytt upplägg gällande sportkörningens...
Svar
0
· Visningar
389
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Budgeten för ridsport-EM i Göteborg var för optimistisk, och styrningen under projektets gång för svag, visar en ekonomisk granskning...
Svar
0
· Visningar
310
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Kevin Staut utsågs till ny ordförande och två svenska ryttare valdes in som ledamöter. Peder Fredricson och Henrik von Eckermann sitter...
Svar
0
· Visningar
267
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Med anledning av den uppkomna ekonomiska situationen i EM i Ridsport 2017 har styrelsen för Got Event AB i dag vid ett extrainkallat...
Svar
0
· Visningar
381
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama