Sv: SIFs landslagsledning kritiska till styrelsens beslut
Intressant att notera är, att när det finns möjlighet att lyncha enstaka människor så är folk som gamar... Trådarna gick varma om hur ond MJ antagligen är...
Nu när det visar sig att SIF, vårt förbund, har klantat sig minst lika mycket(fast på ett annat område) så är det ingen som blir upprörd?
SIF har uppenbarligen, på flera punkter, handlat helt fel. Då undrar man om styrelsen är kompetent nog att sköta förbundet. De har haft tid på sig att ta reda på vad som ska göras, och hur, och ändå lyckas de inte.
Är det BARA jag som tycker att detta är upprörande??
Nu är jag väl lite sent ute för att svara på detta, men men.
Jag tycker också att det är upprörande. FRUKTANSVÄRT upprörande. Anledningen till varför jag inte orkat diskutera det är för att det finns alltför många sätt att vara upprörd på, och det hade bara blivit pajkastning angående VAD styrelsen egentligen gjort fel.
Jag är upprörd för att styrelsen kastar ur sig ett beslut som de sedan tydligen inte vågar stå för, eftersom det så lätt kan upphävas.
Bättre hade varit om de hade pratat med MJ först, så ingen hade kunnat gnälla om att hon inte blivit hörd. Sedan utifrån disciplinnämnden och MJs uttalanden bildat sig en uppfattning om ifall något som bryter mot FEIFS eller SIFs regler har skett, och därefter kontrollerat exakt hur mycket de kan ta i med "hårdhandskarna" utan att riskera att beslutet måste upphävas.
Då kanske vi inte hade stått i den här situationen idag.
Jag tror att SIF tog i lite väl med avstängningen, att det hade varit bättre att ge en kortare avstängning som markering, då denna isåfall inte hade varit fullt så kännbar att den pushat MJ till överklagan.
De sköt liksom sig själva lite i foten.
Sedan är jag ju inte helt säker på att det bara skulle vara osäkerhet från förbundets sida som gjort att de hävt sitt beslut.
Tydligen kan ju både privatpersoner och advokater kring MJ vara på Gunnar så mycket att han känner sig tvingad att låsa de trådar där "elakheter" om MJ sägs. Så varför inte hota förbundet med allsköns otrevliga påföljder typ stämning, polisanmälan och liknande- då är det nog inte så lätt att våga stå fast vid sitt beslut om man är ett islandshästförbund utan några oceaner att ösa pengar ut.
Men jo, jag är i chock. Hela den här grejen känns overklig, och otrevlig, på många olika sätt. En del av mina uppfattningar kring detta finns att läsa i min tråd på islandshäst. Vad håller folk på med nu för tiden egentligen??? Undrar jag bara.