Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
I nya Islandshästen stod det på lera ställen om Sifs dåliga ekonomi.
Det jag undrar är, hur länge har det varit så? Och varför?
Jag kan ändå känna att man inte gör så och tar 40% av förbundets pengar och spelar sådär. Då känns det nästan larvigt att skriva en hel artikel om hur dålig ekonomin är när det beror på det.
Hur länge det har varit vet jag inte men min personliga fundering har helt klart med de dyra tävlingarna att göra. Skulle det vara billigare och tävla så tror jag vi skulle få betydligt fler (nya)tävlande och därmed dra in mer pengar. Som det ser ut idag verkar blåbärstölter och träningstävlingar vara helt överbelastade med anmälningar av folk som vill tävla men som annars kanske tycker att det är för dyrt eller för allvarligt att tävla. Jag tror helt klart på en lite omorganisering i tävlandet. Det ska vara billigare och enklare att komma till start som ny tävlingsryttare.
Sedan är det säkerligen en hel del annat som gör att sif har dålig ekonomi men kanske är tävlingarna en del i det. Kollar man över sifs samtliga områden för att finna sätt att förbättra kanske ekonomin också följer. Det är min teori
.
End of discussion
Jag tycker att det är helt sinnessjukt att ett så stort förbind som
SIF ändå är- tar parti för den enslilda hästens räkning.
Samtidigt som man ser genom fingrarna på avel av hästar med eksem.
Donationen för att driva det där vidare tycker jag också är rent sjuklig.
Det tar för stora proportioner.
Ja- en häst skadades. Hästar skadas hela tiden, för att de är hästar, av okunskap och av slarv och otur, både i hage och i träning.
Med tanke på det stora antalet hästar MJ tränat, tävlat och visat så tycker jag att det framgår att det var ett olycksfall i arbetet (ja- jag vet vad som hände, utifråm den offentliga information som finns i ämnet)
Tänk om SIF istället fick en donation till att utveckla tävlingar som föreslagits ovan....