Sv: SIF:s avelskansli flyttar till Strömsholm!
Orkar inte läsa hela tråden men vill delge min uppfattning och erfarenhet om behandlingen av utfärdande av hästpass i allmänhet och Islandshästpass i synnerhet.
I början av mars i år stod det på SIF.S hemsida att väntetiden inte skulle vara mer än 6 veckor för hästpass!!
Jag sände in mina originalhandligar rekommenderat till SIF:s avelskansli den 9:e mars och dagen efter den 10:-e mars ringde de från avelskansliet till ID-kontrollanten och frågade om färgen på hästen var rätt. DÄRFÖR vet jag att de den 10:e Mars tittade på de insända handlingarna.
Idag den 14 Juli har jag fortfarande inte fått något hästpass. Alltså drygt 4 månader.
Då jag förr veckan fick höra att personalen sagt upp sig mailade jag avelskansliet och frågade hur det nu går med mitt pass.
Fick svar av en vikarie att de kan inte hitta mina insända handlingar!!!
Det är en underdrift att säga att jag blev något arg!
Jag mailade därför den ansvarige för aveslkansliet Göran Häggberg
och krävde mina handlingar tillbaka där jag i princip ifrågasatte varför de skall sitta på mitt registeringsbevis i original som jag dessutom en gång betalat för.Dessutom i över FYRA månader! Det får ju nästan ett löjets skimmer över sig. Har dessutom skickat kopia på mejlet till SIF:s ordförande.
Märkligt också att man kan få förtur genom att betala 200:- extra!
Jag anser att min medlemsavgift är lika värdefull för SIF som vilken topptävlingsryttares som helst. Varför i hela fridens namn skall jag betala 200:- extra?
Talade också om för vederbörande att jag i veckan köpt en häst till som är född-03 och frågade om det är någon idé att över huvud taget skicka in hans papper.
Vederbörande har bekräftat med läskvitto men svaret får jag tydligen vänta på det också.
Till saken hör också att jag skickade in handlingar på vår schettis till Svenska Schetlandssällskapet och fick ett pass på 10 dagar för 255:-
Har varit medlem i SIF i 8 år och nu börjar jag undra varför.
Jag kan ju inte tycka det är synd om varken styrelse eller avelskansli
när det verkar som om de aldrig tycks kunna komma överens.
Rena sandlådementaliteten ibland tyvärr.
En något besviken moccis