Sibierian Husky!

Linduzz

Trådstartare
Ni som har Huskies, Visa bilder på berätta gärna lite om dom?
Här är min å min sambos lilla husky kille på åtta månader
han är väldigt lekfull och tycker de e skoj å jaga katterna hemma, men allra mest älskar han att ligga å sova i sin fotölj.
Här är han sex månader!
DSC00068.JPG

Och så har vi bröderna Hirviö och Nalle som kom hem till oss i fredags!
Hirviö
DSCN0972.JPG

Nalle
DSCN0933.JPG

Senast ändrad:
Sv: Sibierian Husky!

Nalle :love:

Vad gör du med dina huskys? *nyfiken*
Blir det inte otroligt mycket jobb med två valpar samtidigt?

Jättefina hundar. Verkligen :)

Jo det är en del jobb med två valpar samtidigt men jag kunde verkligen inte bara välja nån av dom:crazy: jag har dom för sällskapets skull för underbarare hundar kan man inte ha iaf inteenligt mig;) Men deras föräldrar är utställningshundar och antagligen kommer dom oxå få åka ut på nån utsällning!

hehe jaså :) tror inte det finns nån renrasig alaskan här,*hehe* den andra lilla hunden som sov det är en whippet, en liten fråga - om ni lämnar eran hund/hundar ensamna ,är det lika fint hemma när ni kommer hem som det var innan ni for :) min lilla Freja tuggar på allt, när hon är själv.. o de handlar juh inte om många minuter.Är juh mycket ute och ibland får hon dra lite men men.. hur har du det? :D

nej verkligen inte:D DEt finns blommor å toa rullar å pappersbitar sönder tuggade till micro bitaR:P i hela huset på 140 kvm:o ibland undrar jag hur dom lyckas allstå fast när vi hade Ronja (alaskan) då hade vi rena h*lvetet i jämförelse:P

Mjo .. typ så jag har det här hemma :cry: men annars är hon faktiskt himla duktig, går juh utan koppel o lär sig saker väldigt fort.. men jag vet it riktigt vad man ska göra åt hennes tuggande! GODE underbara små bebisar du har *hehe* även den större :love:

Draghundarna är svåra att lämna ensamma på grund av deras starka flockinstinkt. Om de inte ylar så kan de tugga sönder saker istället. I normalfallet skulle jag rekommendera bur, men jag gör det inte till husky.

När det gäller dem är hundgård bättre och gärna tillsammans med hundkompisarna. Det blir lite knepigt att bara ha en husky.

Mjo, flyttar på fredag till ett hus som har hundgård med en ingång till utehuset. Hon har juh en kompis (whippet) o dom har juh de jätte roligt tillsamans men det är juh som inte en "hundgårdshund". Så jag vet inte riktigt vad jag ska göra, vill juh absolut inte he bort hon, känner mig riktigt elak...

Våra är oxå jätte duktiga väldigt lättlärda å den biten men så fort man lämnar dom:mad: då har man minst en timmes städarbete! Ja dom är väldigt söta.. trots att dom små väcker en vid fem på morronen:P

Mina huskies är "showlinjen" vilket att dom inte är lika starka i psyket eller vad man skall säga. och dom är sällan sällan ensamna hemma! Dom är med överallt skulle nog aldrig sätta dom i hundgård:crazy:

Varför inte?
Tydligen så tuggar ju dina också på prylar inne och för en husky kan det vara himla skönt att få vara ute i hundgården istället för att vara inne och tråka. Det finns ju inget som säger att du måste ha dem i hundgården för jämnan. Ute kan de ju röja runt med pinnar, gräva i snön, titta på fåglar och allmänt sysselsätta sig.

Huskyn är heller inte så delad att showlinjerna har tappat det draglinjerna har. Den starka flockinstinkten finns hos båda.

På vintern kan det ju vara svårt att ha en whippet ute i hundgård, men framåt sommaren borde det fungera. Då är det ju varmt och skönt ute.

Mmm. kanske iaf när dom inte kan följa med så kan dom få vara där, dom har juh ett varm rum som dom kan gå in i ifl det blir kallt men men.

hehe mjo det är juh jätte roligt o stiga upp då *lol* tur som är så har jag aldrig behövt stiga upp så tidigt för freja,hon sover så länge och ibland så måst jag väcka henne när vi ska ut ;)

Drf att våra vill inte vara ute om inte vi är ute med dom! Och dom tuggar itne på grejer nör vi är hemma och det är sällan dom får vara själva hemma.. men däremot ska vi sätta staket runt vår tträdgård till våren så att dom kan vara lösa när det eär varmare

jo man är hur trött som helst på kvällarna sen:P lixom gå upp vid sju när man är van vid att gå upp vid nio:P det är lagom segt.. vår store brukar väcka oss förut men inte längre han sover:P tills vi går upp då vill han gå ut=)

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 741
Senast: Anonymisten
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
21 961
Senast: Whoever
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 122
Senast: Juli0a
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
7 863
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar