Siberian Huskey - namn?

Mithalagos

Trådstartare
Hallå alla bukefalister!

Är på g att skaffa en Siberian Huskey-tik, men är näst intill helt nollställd vad gäller namn och hoppas ni kan hjälpa mig.

Har funderat på Viska eller Sarek, men hoppas att ni kan ge mig fler förslag!

Sv: Siberian Huskey - namn?

Hoppas du är medveten om vad du ger dig in på;)
Tycker båda namnen var fina!
Vad heter den i stamtavlan?

Sen är jag nyfiken var den kommer ifrån?
Har husky själv, Storm heter hon och det passar henne perfekt! Hon går även under smeknamnen den lille röde djävulen, monsterhunden, yrvädret, virrpannan, skitungen, ja jag kan fortsätta ganska länge;):D

*skrattar* Jadå, är en sån "träningsmissbrukare" som är ute "för mkt för mitt eget bästa" enligt kompisarna, och har haft husky tidigare.

Jag har inte bestämt mig för ngn specifik valp än utan är i kontakt med flera uppfödare.

Storm var jättefint! Var kommer hon ifrån?

Eftersom min lille grabb heter Sarek så tycker jag förstås att det är på tok för maskulint för en tik ;-). Viska var väldigt fint!

Hon kommer från Draghunden i Varberg.
Heter ororo the storm i stamtavlan och just storm var jag inne på att döpa min andra hund till men det blev inte så, så jag tyckte det var perfekt;)

Viska var fint men vet inte om det riktigt hör hemma på en husky, de viskar inte så mycket:rofl:
Vilda skulle passa bättre hahaha
Irra är inte så vanligt tror jag, lite coolt.
Vilja skulle också passa, de har ganska bestämd sådan;)

Liknande trådar

Övr. Hund Nu kan jag inte hålla mig längre! Nog måste det vara fler än jag som planerar för valp nästa år? Jag hoppas på en kelpievalp på våren...
14 15 16
Svar
319
· Visningar
25 343
Senast: Capybara
·
Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 663
Senast: Rugge
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 844
Senast: Otherside
·
R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går...
2
Svar
36
· Visningar
766
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka