Showen i Skandinavium

J

Juvelflickan

Hejsan!

Någon mer än jag som sett showen?
Otroligt bra måste jag säga, men väldans kort :mad:
Herregud vad uppspelt jag blev när de kom in på arenan, jag studsade upp och ner i stolen och håret reste sig på hela kroppen! De är så underbara våra fins islandshästar :love:
Vad tyckte ni andra som såg showen?
Själv tyckte jag det var roliga ryttare och fina hästar med, måste säga att Mentor ser ruskigt fin ut med Heimir i sadeln!!!

"Om Gud skapade mig så skall jag inte behöva buga för honom, han får faktiskt stå för vad han har gjort!"

Sv: Showen i Skandinavium

Ojdå... :crazy:
Det var mer än jag visste.. Det står säkert på SVT:s hemsida, kolla där :)

"Om Gud skapade mig så skall jag inte behöva buga för honom, han får faktiskt stå för vad han har gjort!"

Jag tyckte att islandsshästarna var kanon...lätt den föreställningens höjdpunkt.. :p enligt mig.
Tycker att islandshästinslaget var bättre än förra året och det var en väldigt bra avslutning med att presentera varje ekipage allt efter de skulle "passa" mot varandra ut. ;) För det tyckte jag att jag saknade förra året..har nämligen för mig då att ryttarna och hästarna då inte presenterades. Men i vart...JÄTTEROLIGT att de är med i showen.... :bump:

Kul att se och mycket bättre än förra året. Men såååå kort! Jag tror att det vore roligt för icke islandsfrälsta att få lite mer förklarat, det är nog svårt för dem att se.

Ena lilla musblacken diggade inte arenan, sicken fart ut det blev.

När så namnkunniga ryttare rider kunde de kanske presenteras för publiken, men troligen är tiden för knapp för att göra så mycket mer. Härligt ös i varje fall.

OA

Är det bara jag som tyckte att den var fruktansvärt tråkig! Jag tyckte att den var jätte tråkig. Absolut inte själva kadriljen och det i säg verkligen inte och ryttarna var jätte bra även om allt kanske inte gick som det var tänkt (var där på fredagen ;), men jag var ändå besviken. Hade viljat se mer av islandshästen att dom hade en tävling eller vad sjutton som helst, men hur kul är det för icke islandsintresserade att se några hårbollar tölta omkring?

Jag tror att det hade uppskattats mer om det hade vart en tävling och dom hade berättat lite hur dom dömmer och så kanske. Eller varför inte en hingstvisning?

_moa_ skrev:
Jag tror att det hade uppskattats mer om det hade vart en tävling och dom hade berättat lite hur dom dömmer och så kanske. Eller varför inte en hingstvisning?

Kan hålla med, var där på fredagen och då funkade inte "passrejset" så bra, arenan var för liten helt enkelt och det blev lite sisådär med fattningarna. Innan dess var det jätte bra, mycket roligare och med finare hästar än förra året (vi här nere i södra Sverige är ju inte vana vid de fina uppvisningarna som det är på Globen, annat än på TV ;) ). Men jag tyckte de gjorde ett bra jobb, men fattar fortfarande inte varför de har samma träiga speaker (som rabblar innantill från ett manus, blir med som en skolredovisning än show)...Blir oerhörda kontraster mot övriga proffsiga speakers.
Annars var nog Göteborgs tråkigaste häst "lotterihästen", snäll och lugn (vilket nog är lämpligt) men just ganska tråkig och intetsägande, så nån lott köpte då inte jag i år....jag dräglade ju över Gestur från Stallgården :love: och Ehnings fina skimmel Gitania!
Sen var nog helgens höjdpunkt när jag insåg att jag stod ca 50cm från danska kronprinsparet!! Stiliga typer vill jag lova!

Ne i fredags var det väl bara 2-3 st som fick pass och det var ju lite annat som gick fel då också kanske. På globen har dom ju tävlingar också. Jag kom på när jag gick från stallet att man skulle visa öltölt eller något. Alla pratar om att tölt ska vara så bekvämt och då kan det ju vara kul att visa det!

Ja lotthästen var verkligen tråkigast. Visst han var ju fin och så, men tycket inte om hans sätt att vara under ryttare. Eller ne jag vet inte, men blev inte impad iaf.

*lånar knapp*

Jag som inte kan ett jota om islänningar tycker nog showen var dels för kort...o dels ville jag ha mer info. För mig som total novis om rasen var det mest att de for in...o for ut.

Lotterihästen...har jag för mig genom åren varit den enda som reagerat på omgivningen. Iaf på den shower jag varit. Jag tog en lott..men vill inte ha hästen...jag vill ha transporten.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 389
Senast: cassiopeja
·
Äldre Med en hund och en katt sätter jag mig på tåget och åker till Oxelösund till vårt nya hem. Barnen kommer om några veckor så under tiden...
7 8 9
Svar
167
· Visningar
13 771
Senast: Enya
·
Hästmänniskan hejsan alla bukemänniskor... sorry om tråden ligger fel, ni får ta bort eller flytta den då måste bara fråga om det inte bara är jag...
2
Svar
32
· Visningar
3 211
Senast: Rouise
·
J
Hästvård Hejsan! Jag hade tänkt att skriva, undersöka och se vad jag kan få fram genom att hitta information och övrigt om "eksemet på...
Svar
2
· Visningar
855
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Tips på mellanstor hund för barnfamilj
  • Uppdateringstråd 30