Show Off!: Stall/Gård [Bildtråd]

Sv: Show Off!: Stall/Gård [Bildtråd]

MEN HERREGUD VAD MYSIGT! :love: :love: :love:

Ser verkligen super mysigt ut och jag förstår varför du trivs!
 
Sv: Show Off!: Stall/Gård [Bildtråd]

Snygg gård med bra utrymme!! Så ska det se ut med hästhållning! Ridhuset såg lite läckert ut....visa det igen på närmare håll?
 
Sv: Show Off!: Stall/Gård [Bildtråd]

Ja jag är lyckligt lottad som kan ha min häst där. (Och han trivs förträffligt, vilket är huvudsaken) :)

Bassi: Eller hur, inga små rastrutor här inte! :D Jag har inga närmare bilder på ridhuset tyvärr men här är en film där min kompis rider inne i det istället. :) Ena kortsidan är dock inte färdigbyggd än, det ska bli läktare ovanför men annars är det superfint på alla sätt och vis. Ljust och stort! :)

http://www.youtube.com/watch?v=sXUBr3auAAc
 
Sv: Show Off!: Stall/Gård [Bildtråd]

Jajjemen, så är det. :D Det finns några andra raser på gården (jag har själv en haflinger) men annars är det islandshästar som gäller. :)
 
Sv: Show Off!: Stall/Gård [Bildtråd]

Gud vilken underbar drömgård :love: Och att stallinredningen håller sig fin, inga bitmärken!
 
Sv: Show Off!: Stall/Gård [Bildtråd]

Haha, nänä, inga bitmärken i stallet! Nästan alla hästar i stallet går ju på lösdrift så det är visserligen sällan några längre stunder de står inne=) Bitmärkena finns istället på staketet till sjukhagen eftersom ingen av gårdens hästar uppskattar en sån förhållandevis liten hage. :D

Jag kan visa fler bilder från gården om ni vill? (Kan själv säga att jag alltid blir glad när jag kommer dit, det är så himla fint och hästarna älskar livet där. :)
 
Sv: Show Off!: Stall/Gård [Bildtråd]

Ja fler bilder! :D

Står själv nu i ett grovsnickrat stall och inredning får ju verkligen ta stryk och bytas ut allt eftersom... Jag gillar bättre köpeboxar där hästarna inte kan bita :) Planerar själv för framtiden så jag vill se så många bilder som möjligt på fina, inspirerande gårdar :laugh:
 
Sv: Show Off!: Stall/Gård [Bildtråd]

Ju fler bilder desto bättre :)

En annan har inte påbörjat renovering av ladugård som skall bli stall ännu, men ser mig gärna om efter inspiration och tips. Även om många stall är långt ifrån hur jag kommer att få det, så är det alltid trevligt att titta på fina stall och gårdar :love:
 
Sv: Show Off!: Stall/Gård [Bildtråd]

Ja uscha, sönderbitna trädelar är varken roligt eller snyggt. Samtidigt är det ju så mycket mysigare med trä än med exempelvis metall men hellre det om man har hästar som anser att plankor är en del av utfodringen. :devil:

Mini-Me, det låter som ett spännande projekt! :) Jag skulle själv aldrig orka ha eget stall men guuud så roligt det är att titta in i andras. :)

Jag slänger in några bilder till då!

En del av den anlagda slingan som går runt hela gården. Perfekt galoppbacke! (Hela slingan är fantastisk, man kan rida runt nästan hela gården och se hur hästarna har det i hagarna)

1280479419_resized.jpg


Ovalbanan på ca 300 meter. Dock finns det numera staket runt den, bilden är från förra året.

1292496593_resized.jpg


En del av gårdsplanen.

1292496588_resized.jpg


Fikabänken, även kallad "ljugarbänken". :D

1280478645_resized.jpg
 
Sv: Show Off!: Stall/Gård [Bildtråd]

Sadelhängare i stallet. :)

1292496607_resized.jpg


Den röda stallbyggnaden, som också innehåller ett café/samlingsrum.

1292496595_resized.jpg


Paddocken och roundpennen sett från parkeringen ovanför stallet.

1292496597_resized.jpg


Paddocken och roundpennens ingång är dekorerade med hästhuvuden.

1292496589_resized.jpg


En av alla småvägar som finns på gården mellan ridhus, ovalbana, stall med mera.

1273093070_resized.jpg
 
Sv: Show Off!: Stall/Gård [Bildtråd]

Gårdens avelshingst...

1292496605_resized.jpg


...och hans fyra föl som föddes i somras. :)

1292496600_resized.jpg


Gårdens maskot, en liten falabellahingst som tillbringar mer tid utanför hagen än i den. :)

1273666129_resized.jpg


Till höger syns smålandsstaketet som omringar hela gården.

1280478509_resized.jpg


Ridslingan som går in i skogen en bit.

1280478582_resized.jpg
 
Sv: Show Off!: Stall/Gård [Bildtråd]

Underbart!!! Så där vill jag också ha min häst!!! Vi får nöja oss med en lösdrift och en liten tråkigt vinterhage och en ridvolt som bara funkar om det är snö eller sommar.. Fast ridvägar har vi iaf.

/Lavinia, som undrar var hon måste flytta för att få det där underbara stallet?
 
Sv: Show Off!: Stall/Gård [Bildtråd]

Haha ja det låter inte så himla kul på vintern direkt... (Du kan trösta dig med att du i alla fall inte blir ruinerad på stallhyra varje månad:D) Och jag tycker själv att huvudsaken är att man har bra ridvägar, jag gillar inte att rida i ridhus flera dagar i veckan direkt.

Du får packa dina väskor och flytta till Göteborg. :) Gården ligger i och för sig en bit utanför stan (själv har jag en halvtimmes bilväg dit) men det är bara bra egentligen. Man kan nästan säga att det är mitt ute i skogen, jätteskönt eftersom det då inte är speciellt mycket trafik på vägarna runtomkring. :)
 
Sv: Show Off!: Stall/Gård [Bildtråd]

Fantastiskt fint som sagt:love:

Får man fråga åt vilket håll gården ligger? (mot Alingsås, Kungsbacka..osv?) :)
 
Sv: Show Off!: Stall/Gård [Bildtråd]

Också nyfiken på vart det ligger!
När du sa att det låg i Göteborg känns det som om jag borde veta vart det är! Haha :D
 
Sv: Show Off!: Stall/Gård [Bildtråd]

Hej!

Vi har faktiskt tänkt på Göteborg lite.. Men då lär jag behöva en bil så det blir ju inte förrän nästa år..

Men det ser verkligen ut som ett drömstall! (och då har jag inte ens reflekterat över ridhuset, för mej är hagar och ridvägar viktigare.. vi har superfina sommarhagar där dom går minst 6 månader och vinterhagen är inte sååå tråkig om man jämför med många andra i mitt område).

Törs man ens fråga vad det kostar att stå där? Är du miljonär??;)

/Lavinia
 
Sv: Show Off!: Stall/Gård [Bildtråd]

Vart bor du?

Åh, vad jag längtar tills vi fått ordning på vårat stall!
Två sovrum är klara nu också! :D
 

Liknande trådar

Anläggning Hej alla kloka Bukeare! Jag ska äntligen köpa min första egna häst. Därför är jag också på jakt efter en lämplig stallplats där jag kan...
Svar
12
· Visningar
1 334
Senast: KattisL
·
Hästmänniskan Börjar tvivla på om jag någonsin kommer att "bli av med" min häst :cry: Köpte henne för bara 2 år sen. Det sa klick på en gång...
2
Svar
26
· Visningar
6 264
Senast: jerseyko
·
Z
Hoppning Förra sommaren köpte jag ett 6årigt sto med kanon stam (Heartbreaker) som mer eller mindre hade varit vanvårdat i hela sitt liv. Ingen...
2
Svar
23
· Visningar
3 774
Senast: zoowie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp