Shoppingtråden körning

Sv: Shoppingtråden körning

Ajuste, ideal har ju lösa delar till allt!:) såg nu att det fanns sidostycken i brunt för 160 kr paret.

På mitt billiga huvudlag skar jag bort skygglapparna och vände sidostyckerna "upp och ner", men kände inte för att göra det med ett dyrare. Och kände inte heller för att köpa ett helt ideal huvudlag för drygt 600 kr bara för att slippa lapparna.

Exakt. De sidostyckena har jag, det är superbra. Det kommer även eventuellt att komma en till grej till Idealen som kommer göra den ännu mer mångsidig, men låter det vara osagt till det är bestämt isåfall :)

Nu väntar jag också på ett nytt körschabrak från Mias :love: Blir mitt fjärde. Kan aldrig ha för många :love: Beställde två set matchande fleecebenlindor också, i storlek shetland, även de från Mias :angel:

På vilket vis behöver man ett (eller tydligen flera :p) sådant? *nybörjare med shoppingsug*

Gode tid, nu har här shoppats i alla fall..

Äntligen kom maratonselen(en ideal), har typ grävt upp alla delar och bara testat däckeln lite snabbt och det ser bra ut:).

Sedan hittade jag en begagnad loksele med bågdäckel, bara att sätta sig i bilen för att åka och handla. Riktigt fin, testade bara snabbt på hästen, ser fram emot att få testa den (mao, frys och snöa ELLER torka upp, tack!)

Nu har jag inte bara en körhäst, jag har två egna selar också :D.

Jo, alltså att man alltid vill ha flera av något förstår jag till fullo (va? Har Hampus sex olika träns?), men vad är själva funktionen på ett körschabrak? Antar att man kan använda ett vanligt schabrak också, men varför behövs schabrak? Skydda selen?

Tycker det är snyggt och däckeln blir inte så skitig :) Hade ett broderat till min förra häst, han var så fin i det :)

Jo, alltså att man alltid vill ha flera av något förstår jag till fullo (va? Har Hampus sex olika träns?), men vad är själva funktionen på ett körschabrak? Antar att man kan använda ett vanligt schabrak också, men varför behövs schabrak? Skydda selen?

Funktionen är att man slipper göra rent selen efter varje körtur=)

Jag syr egna men har även köpt ett från Mia ett neongrönt som jag ska ha till tävling=)

Sy egna är superroligt och man kan få lite som man vill=)

Om man ska köpa körschabrak, är det Mias som gäller då, eller har ni andra bra märken?

/AA

*kl*

Nu har jag sålt min gigg och ska inhandla en maratonvagn till c-ponnyn. Det blir begagnat men det är ju alltid roligt att köpa nytt för en själv :)

Oj, det gick fort! Vad roligt med maratonvagn, det är en dröm jag nog aldrig kommer låta slå in. ;)

Tycker det är snyggt och däckeln blir inte så skitig :) Hade ett broderat till min förra häst, han var så fin i det :)

Aha! Låter som två utmärkta anledningar för mig. :p Frågan är om man får beställa innan hästen är inkörd? :angel: Annars är det bara valacken som får en...

Ja här går det undan! Har sopar rent alla annonser på maratonvagnar och sen av en slump så ramlar jag över en som är EXAKT som jag vill ha så nu hoppas jag så innerligt att det går ihop så jag får köpa den! :d

Jag är också ute efter en maratonvagn men då jag inte vill sälja min rockard utan ha kvar den får jag vackert spara varje månad tills de står 40000 på kontot.
"Bara" 30000 kr kvar:) så de tar sig 1500 läggs undan varje månad så snart är vi framme=)
Skattepengar i Juni sen så är vi i mål:D

Vill ha en som väger max 150 kilo till min C-ponny och de ska gå att åka 2 så man även kan ha den hemma och åka med med en kompis=)

Liknande trådar

Övr. Hund Bara för att jag längtar tills de kommer hem en valp och smått handlar på mig en del saker. Så kanske de vore kul och se vad ni andra...
2
Svar
24
· Visningar
1 846
Senast: Lyan
·
Gnägg Vad betyder Hästlivet för dig Har du eget stall eller inhyrd Hur ser rutinerna ut Är ridning/körning eller annat något du gör eller är...
Svar
0
· Visningar
341
Utrustning Tjo, har fått för mig att jag nog kommer va ut mer i vinter om jag inte fryser, och då jag inte hittat fodrade shortchaps i sverige...
Svar
8
· Visningar
499
Senast: Emma-pemma
·
Hästmänniskan Hade varit kul att komma i kontakt med andra hijabis som håller på med häst.. Hade egen häst när jag började med hijab men sålde något...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
7 643
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Skadade hästar och konvalescenter