Shoppingtråden körning

Sv: Shoppingtråden körning

Vad var anledningen att du köpte ny? Vad tycker du om den selen? har funderat lite på den oxå... mest för att man kan köpa brun, verkar vara enda selen man kan få i brunt.

Köpte en ny för att jag ville :D Var mer ekonomiskt att köpa en helt ny med en extra brösta än att köpa två extra bröstor till selen jag hade. Har trots allt tre hästar att köra så det känns bra att "börja om" på en ny sele istället för att slita sönder den gamla. Tänkte att det var lika bra att sälja den gamla medan den fortfarande inbringade ett visst värde.

Just det, jag tycker att Idealen är en bra sele till ett bra pris. Detta blir min tredje :angel:

*kl*

Jag ska köpa en ny sele och funderar för tillfället mellan driveout diplomat och eurotech. Eurotechen är ju i ett syntetmaterial vilket är det som gör att jag skulle vilja ha en sån, så himla skönt att inte behöva smörja! Men.. jag är egentligen inte så förtjust i hur bröstan ser ut. De flesta i nått syntetmaterial ser ju likadana ut. Det är den smalare remmen som går uppifrån mankammen ner igenom ringen och upp på andra sidan som jag inte riktigt gillar och att ringen sitter där för den delen... Jag tycker de vanliga bröstorna är snyggare så som diplomaten och de flesta läderselar ser ut.

Funktion eller snygghet? :p

Kom på nu när jag satt och tänkte att den bröstan som jag inte gillar kanske bara är på kombinationsselen, inte på den nya klassisk enbet. Det vore ju grejt för då har jag nog inga funderingar längre!

DSC_0190_zps5f412a83.jpg
[/URL][/IMG]
DSC_0187_zps97665663.jpg
[/URL][/IMG]

Japp Gunilla beställde hem den till mig i höstas. Bytte bara ut bröstan. Har även en från Börjes med klassik brösta, men det skiljer på däckelbred på de båda. Samma storlek. Beställt ponny, då det vad jag hade då. På den lilla är nästan allt översta hållet. Men passar bättre än väntat.

Inväntar mitt selunderlägg jag beställde från Selar.se här för några veckor sedan.
Ett äppelgrönt med silverdetaljer:d

Annars ska jag köpa 4 benskydd i limegrönt snart till henne, hon ska alltså få limegrönt som tävlingsfärg=):D

Det kommer bli skitsnyggt, limegrönt är så snyggt! :-)

Själv shoppade jag lite limegrönt i december :D

Min isabell i det

Och min bruna i det

Funderar på att ha limegrönt i maraton på min isabell oxå rosa i dressyren :-D

Köpte nämnligen den här kavajen oxå i december :d

...oxå väntar jag på ett Mias selunderlägg med svart botten, vit passpoal och cerist kantband (samma som kavajen) Tror det kommer bli dösnyggt :love:

*kl*

Jag har precis shoppat min första egna vagn. :D Det blev en inkörningsrockard från Drive Out. Kikade på den i somras på Fjord-SM och blev kär. :) Än så länge är det bara min gamla valack som kommer att använda den, men planen är att köra in både mitt sto och mina ettåringar så småningom.

Eftersom jag lyckades intala mig själv att det var ekonimiskt tänkt, så köpte jag även en Drive Out Classic-sele. Fick ju 10 % rabatt, så det blev nästan billigt. :angel:

Absolut! Skall bara klura ut hur jag monterar den. :p Frakten blev billigare om den är omonterad, så det lär ta ett tag innan jag har en fungerande vagn. Men det är okej, vi har ändå inte körväder förrän i april/maj.

Det skulle jag också vilja veta :). Om vi inte får svar nu så kan jag kanske svara nästa vecka när min ideal har anlänt efter lång leveranstid.

/AA

Det är klart det nästan blev billigt :D.

Ska bli skoj att hör vad du tycker när du provat, lägg gärna ut någon bild här också. Har funderat på den, men inte orkat bestämma mig för vad jag ska köpa.

/AA

Både på min läder ideal och på Eurotech så får man byta ut hela sidstyckena, om man vill slippa skygglappar. Alltså köpa till separat.

Liknande trådar

Övr. Hund Bara för att jag längtar tills de kommer hem en valp och smått handlar på mig en del saker. Så kanske de vore kul och se vad ni andra...
2
Svar
24
· Visningar
1 846
Senast: Lyan
·
Gnägg Vad betyder Hästlivet för dig Har du eget stall eller inhyrd Hur ser rutinerna ut Är ridning/körning eller annat något du gör eller är...
Svar
0
· Visningar
341
Utrustning Tjo, har fått för mig att jag nog kommer va ut mer i vinter om jag inte fryser, och då jag inte hittat fodrade shortchaps i sverige...
Svar
8
· Visningar
499
Senast: Emma-pemma
·
Hästmänniskan Hade varit kul att komma i kontakt med andra hijabis som håller på med häst.. Hade egen häst när jag började med hijab men sålde något...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
7 643
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Skadade hästar och konvalescenter