Shoppingtråden körning

Sv: Shoppingtråden körning

Fin :love: Vd är det för stam?

Samma färger som min förra (som tyvärr inte var körhäst dock)

skrmavbild20120810kl145.png

Jättefin! Det där ska Tuffingen också få lära sig vad det lider :), fast det lär ju ta lite tid, han är bara tre och sutten på ett par gånger (inkörd är han). Stammen är Orion - Kronprins.

Så ser selen ut på honom, dock gjorde jag en miss och tänkte inte på att det inte ingick några dragläder till den så det blir till att köpa till, hur tycker ni att bröstselen sitter behövs det en annan?

Draglinor brukar alltid ingå. Kontakta återförsäljaren, det kan ha blivit en miss.

Okej får kolla i lådan igen då kanske missade dem i all fundering hur den skulle sättas ihop ;) ser den ut att vara bra så annars?

Ska kolla även detta ;) la dom liksom bara åt sidan ;) men stämmer skett att jag fått bruna :)

Hur tycker du att selen ser ut att sitta?

Jag är urdålig på tillpassning av selar, skulle möjligen vilja ha bröstan lite högre men då kanske den hamnar för högt upp mot halsen.

Tillpassning kan jag inte svara på, men herredjävlar en sån sötnos till ponny :love:

Sitter och väntar på samma sele till min ponny=) Den ser ju ursnygg ut:)

Hoppas få den nästa vecka.

(Grattis igen :))

Ja den ligger nog på bogspetsarna va?
Väntar på fler svar då ;)

Jag skulle höja bröstan (ca.2fingrar från bogspetsen), det beror på hur mycket den i ett högre läge klämmer mot luftstrupen. Det är väl lite svårt med shettis, det känns som att de liksom inte har plats för en rak brösta.

Höj bakselen (skall ligga ung en handsbredd under bärbensknölen. Kanske en halv hand då det är shettis ;)

Jag skulle spontant även vilja sänka skakelfästena några hål, men det beror även på hur vagnens skaklar fäster in sen.

Grattis med ny sele och hoppas ni får mycket kul med körningen.

Liknande trådar

Övr. Hund Bara för att jag längtar tills de kommer hem en valp och smått handlar på mig en del saker. Så kanske de vore kul och se vad ni andra...
2
Svar
24
· Visningar
1 846
Senast: Lyan
·
Gnägg Vad betyder Hästlivet för dig Har du eget stall eller inhyrd Hur ser rutinerna ut Är ridning/körning eller annat något du gör eller är...
Svar
0
· Visningar
341
Utrustning Tjo, har fått för mig att jag nog kommer va ut mer i vinter om jag inte fryser, och då jag inte hittat fodrade shortchaps i sverige...
Svar
8
· Visningar
499
Senast: Emma-pemma
·
Hästmänniskan Hade varit kul att komma i kontakt med andra hijabis som håller på med häst.. Hade egen häst när jag började med hijab men sålde något...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
7 643
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar