Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Jag börjar känna att det är dags att byta (upp oss) till en ny sele. Har kollat lite på Ideal lux med fransk brösta... Vad är för och nackdelarna med den typen av brösta? Ska sitta på en minishettis.
Tycker Ideals franska brösta är sådär. På mina överväxta shettisar hade jag storlek shetland på innersta hålet. Så även om den finns att få i storlek mini så KAN den vara för stor. På min ene shettis med smal bog funkade Ideals franska brösta inte alls, han kom alldeles för "långt igenom".
Ja det lät ju inte så lovande... Mest troligt så borde ju även mini vara lite större om shettis är det. Skulle vilja påstå att ponnyn i frågan är väldigt normalbyggd och kan definitivt inte ha något som är större än just en normal ministorlek.
Hur var selen storleksmässigt i övrigt? Samma sele fanns nämligen med vanlig brösta också. Jag fastnade verkligen för Ideal lux, såg rejäl och snygg ut!
Bor långt från Skåne
Spanar lite på en Zilco Classic med svängd brösta. Den ser ju fin ut på bild. Men hade gärna velat känna innan! Varför har jag inte tiotusen kontakter med alla selmodeller precis runt hörnet?
Upp till 120? Haha mitt russ får växa på sig lite så jag kan välja ponny sen när det är dags att köpa en bättre sele till henne
*kl
Köpte en remontnosgrimma igår. Mitt russ har spunkat vid tömkörning och efter mkt klurande så misstänker jag att hon är extremt känslig i munnen. Har testat rakt bett, tredelat, med och utan tungfrihet osv men det har inte gjort någon skillnad.
Så jag tänkte att jag testar bettlöst. Och hennes lilla huvud passar inte i någon av mina sidepulls. Så hon fick en brun remontnosgrimma, tömmarna fästes i ringarna och VIPS! så var hon en trevlig liten ponny igen.
Är nog de mest väl investerade 150 kronorna hittills
Igår kom min Zilco klassic ..
Jag fick reklamera min drive out diplomat (sprucket läder,trasiga sömmar mm.- DriveOut har varit superbra att ha å göra med!!)
Jag valde att lägga ut några tusen till för en Zilco. Det enda jag inte riktigt gillar är att däckeln känns lite smal: så det ska bli mer shopping i form av selunderlägg...
Fick samtidigt hem snabbkopplingar till svängeln (halleluja!!)- varför är inte det standard??
Också har jag köpt back on track handledsskydd till mig själv, börjar bli kallt nu!!
Det är ett distansträns som är kombinerad grimma/träns med sidepull som jag köpt på distansritt.nu men hon säljer inte sådana längre. Fick ta till det lite provisoriskt som körhuvudlag eftersom jag inte har något till honom än.
Åååh, jag får ont i huvudet när man sitter och googlar om vilken sele man ska köpa till miniplutten.
Så, om ni får bestämma åt mig? Gärna så billig som möjligt, jag hoppas ju fortfarande att han ska bli lite större och passa den selen i strl shettis som jag har hemma.
Jag har nån märkeslös nylonsele, duger alldeles utmärkt till inkörning och hobbykörning. Tror den såldes på Driveout förr, men finns inta kvar tror jag.
Plutten ska få prova en ideal maratonsele i helgen, så får vi se om den passar. Håller nästan tummarna för inte, isf provar jag att beställa en ifrån drive out (mycket snällare mot budgeten...)
Hästmänniskan
Hade varit kul att komma i kontakt med andra hijabis som håller på med häst..
Hade egen häst när jag började med hijab men sålde något...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.