Shoppingtråden körning

Sv: Shoppingtråden körning

Jag hade COB till min fjording som är på bild här ovan och har även COB i euro techen. Han är väl ca 140 i mankhöjd. Denna selen är på gränsen till för stor för min nya fjording, alla remmar är på kortaste så att säga så han hade nog behövt PONNY. Totte är nog runt 135 i mankhöjd och tunn över ryggen och ganska smäcker.

Jag har testat Drive Out Start ponny (russets sele) på henne och den var för liten. Eller ja, det går men snabbkopplingarna hamnar för långt upp och allt är på sista hålet.

Nu lutar det åt en begagnat syntet så länge. För att se om jag trivs med det :D

Handlat lite :bump:

Tunnel till gjorden:
1240262_349509915183137_2081258703_n.jpg

Körschabrak:
761_349509998516462_88491524_n.jpg

Reflexkörtäcke:
1238065_349510015183127_2104806362_n.jpg

Men vilket elände med trasig bil :(
Hoppas att det bara är topplockspackningen då...man brukar ju kunna se på oljan om det är den som kraschat.

Vad tycker du om vagnen då? Har du provkört?
Min åker troligtvis med buss upp till mig på fredag, så jag får ha tålamod någon vecka till innan jag får hem min.

KL
Nu är en rockard införskaffad, bara sele kvar, sen ska min kuse köras in :D

Nu ligger det en drive out syntet i strl cob i min bil och väntar på att ponnyn ska komma hem, det är en vecka kvar dit. Egentligen är det ju dumt att inte ta hem henne nu när det verkar som att sambon blir hemma hela veckan också men jag har aktiviteter mån ons fre och är sjukskriven för stress/utmattningssyndrom = ska helst ta det lite lugnt...

Hugger sista...

Utöver nya vagnen så har jag även införskaffat ny sele:
DSC_0078-300x168.jpg

Ny selhängare:
20130914_selhangare-300x225.jpg

Kuskkil:
20130914_kuskkil-300x225.jpg

Och slutligen, ett grönt däckelunderlägg:
20130914_underlagg-300x225.jpg

(kl)
Petar in en fråga här; någon som vet hur breda lädertömmarna från Börjes är? Funderar på att beställa antingen dem eller deras gummerade tömmar, till tömkörning.

Gummitömmarna är jättetrevliga! Lädertömmarna var liiite för tjocka för mina små händer.

Tack, då gissar jag att jag bör ta gummitömmarna istället. Har läst gott om dem på flera ställen :-)
Men hur är storlekarna, de står som cob, full osv - inte i meter. Hur långa är de i cobstorlek?

*lånar egen knapp*

Å jag hämtade min vagn inne hos Bussgods idag...en vagn som de har skadat i transporten, fulla ryggstödet med lackskador..
FY så ledsen jag är nu, nu blir jag tvungen att krångla med skadeanmälan å sånt tjafs innan jag kan få provåka i min nya vagn :arghh:

Nu är en Drive out Syntet beställd =)Börjar med en syntet, går allt bra och min häst gillar att bli körd, så blir det att införskaffa en i läder sen.

Tagit en bild på min rockard med, vet att det saknas svängel, men det ska fixas...
1235147_10153249186415114_2112323799_n.jpg

Men är det inte fantastiskt?:

Driveout ringde upp mig med glada nyheter: "Använd vagnen du, du får ett nytt säte av oss oavsett vad försäkringsbolaget & bussgods säger, vi står för kostnaden om de sätter sig på tvären. Nytt säte är redan beställt, kommer med nästa leverans från Polen i oktober"

Fantastiskt!! Helt otroligt!! Vilken underbar service!! :bow: :up:

*glad tjej igen*

Ja, de är helt fantastiska tycker jag. Service mind kommer man jäkligt långt på.

Gött! Så skönt när allt löser sig!

Hörrni, shoppare. Jag behöver en ny sele. Vad ska jag satsa på; velar just nu mellan Zilco Tedex, driveOuts billigare, eller något mer påkostat i stil med Arden.
Jag hobbykör. Verkligen hobby. Kör lite hemma någon timme i veckan. Inga tävlingsambitioner, hästen börjar bli gammal och har dessutom aldrig varit mycket för annat än brukskörning.

Fjord/islänning, grov som ett hus. Någon form av skuren brösta eller coller är det som gäller.

Tedex har jag som träningssele till min ena ponny, toknöjd med den är jag. DO´s syntet har en vän till mig köpt och jag hjälpte henne att ställa in den åt henne. Den är mkt sele för pengarna, men har en lite klenare däckel än Tedex´en tycker jag. Ingen av selarna har skuren brösta eller coller, enbart rak brösta...men den kan man ju enkelt byta ut om man vill :)

Men så skönt att det löste sig både fort och enkelt med transportskadan!

Till sthu:
Jag har ju just köpt en DO start och är mycket nöjd med kvalitet och passform! Hade en Pfiff standard innan och den är inte alls i samma klass som DO:s.

Men tycker det är så sjukt fult när det är olika material på seldelarna :o Hade velat klämma och känna innan jag beställer något, men har så långt till närmsta köraffär.. Hmm..

Har en nylonsele nu, tycker den är lite för sladdrig. Men läder är så jobbigt att sköta :p

Jag förstår dig, jag tycker inte heller om att blanda material. Jag vill som exempel ha snabbkopplingar till min Tedex, men Zilco säljer ju bara såna till Classic-modellen, och den är ju in konstläder...det blir ju skitfult ju :(

Så jag funderar nästan på att köpa DO´s syntetsele, bara för att kunna plocka snabbkopplingarna från den. Men det känns ju lite väl mkt pengar bara för att få snabbkopplingarna...

Liknande trådar

Övr. Hund Bara för att jag längtar tills de kommer hem en valp och smått handlar på mig en del saker. Så kanske de vore kul och se vad ni andra...
2
Svar
24
· Visningar
1 846
Senast: Lyan
·
Gnägg Vad betyder Hästlivet för dig Har du eget stall eller inhyrd Hur ser rutinerna ut Är ridning/körning eller annat något du gör eller är...
Svar
0
· Visningar
341
Utrustning Tjo, har fått för mig att jag nog kommer va ut mer i vinter om jag inte fryser, och då jag inte hittat fodrade shortchaps i sverige...
Svar
8
· Visningar
499
Senast: Emma-pemma
·
Hästmänniskan Hade varit kul att komma i kontakt med andra hijabis som håller på med häst.. Hade egen häst när jag började med hijab men sålde något...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
7 643
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar