Shoppingtråden körning

Sv: Shoppingtråden körning

*kl*

Jag längtar efter att få hem mitt paket från Drive Out. Har beställt längre tömmar till nya ponnyn, tömkörningstömmar i läder, ett rött och ett grönt selunderlägg, linhållare och en ny svanskappa :-)

Ser mest fram emot riktiga tömkörningstömmar i läder och selunderläggen :D

Oxå väntar jag på ett till paket med lite annat smått och gott plus en tävlingskavaj i brunt som jag hoppas passar. Vill gärna kunna ha lite olika outfits på tävlingarna så en brun vore perfekt att ha och det var halva priset :d

Sitter också och väntar på paket... 4-6 veckor skulle det ta, ev lite mer pga semestrar. Har beställt körschabrak från Mias och ett reflexkörtäcke bland annat :)

Den här vackra skapelsen står just nu på färjan på väg hem till Sverige för vidare transport upp till mig. I slutet på nästa vecka står den i mitt stall :D

1236436_10152181252074428_156473487_n.jpg

Jag hämtar min idag!!!

Tror vi har beställt likadana... Min är svart med silverstripes.

Neeej!!! DO hade skrivit fel datum i mitt mail! Den kan inte hämtas förräns på tisdag 10/9... Och jag som tog med transporten till jobbet idag för att kunna åka direkt efter jobbet.

Fast å andra sidan så såg jag nu på DO:s hemsida att man kan beställa medar till den för leverans i slutet av oktober. Det ska jag ha!

Jag hämtar min idag!!!

Tror vi har beställt likadana... Min är svart med silverstripes.

Ja, det har vi nog gjort :)
Jag visste faktiskt om att du köpt en, för jag har följt din blogg i tysthet i flera år :o

Åh vad jag längtar tills vagnen kommer!
Dock noterade jag ju häromdagen, att för att få in vagnen genom dörren till stallet så måste jag bygga om dörren, den är 6cm smalare än vagnen...nesligt :p

Vagnen får parkeras i höförrådet tills vidare tror jag...jag ids inte bygga om dörren nu i höst..

Ja, det har vi nog gjort :)
Jag visste faktiskt om att du köpt en, för jag har följt din blogg i tysthet i flera år :o

Det var som f*n! Vad kul! Just nu håller jag på att flytta bloggen till en egen domän. Då blir den även modererad så det blir lättare att skriva kommentarer om man vill ;), alltså utan att vara tvungen att logga in. Just nu är det dock lite kaos på nya bloggen efter importen från den gamla. Men det ordnar sig vad det lider.

Jag längtar också till tisdag när jag kan hämta den nya... Det kommer att vara en lång dag på jobbet!

Det beror ju på vad man jämför med...
Listpris är 12 750:- för den som jag köpt men jag beställde när det var 10% ner på priset. Dessutom fick jag 10% även på nya selen och en kuskkil. Men visst är det mycket pengar... Fast jag räknar med att vagnen ska hålla min livstid ut :D.

Min gamla rockard som köptes ny för 10 (?) år sedan kostade då 5000:-. Jag räknar kallt med att jag får samma peng nu när den ska säljas.

Okej då blev det ett rätt så bra pris ändå :)
Vad är din gamla vagn för något och vart finns den ;)

Äntligen hemma med nya vagnen!
20130910_hemma-225x300.jpg

Tyvärr så gick min bil sönder på hemvägen så både bil, transport och jag fick åka bärgare!
20130910_bargare1-300x225.jpg

Ett tips från coachen är att topplockspackningen gått.

Också har jag precis lagt en beställnign på snabbkopplingar efter tips på Körgruppen på Facebook.
Ska sätta en på däckeln för rygg-stycket och två på svängeln! :)

Kolla efter "skothake" på Biltema, Clas Ohlson eller nån annan affär som säljer båtgrejer. Betydligt billigare än i körbutiker...

KL

Någon som har tips på vart man kan köpa bra budgetvariant (max 2500 kr) på sele? Vill köra in min fjording/halvblod, och det är endast hobbykörning med rockard jag har tänkt mej. Jag har hittat Drive Out, men vore kul att se fler alternativ =)

Jag har shoppat på tok för mycket denna sommaren :o:o

Ny sele, bytte från ideal harness till Euro tech och ångrar mig inte en sekund:

nysele3.jpg

Ny körhäst för ett par veckor sedan :love::love: :

totte11.jpg

En ny rockard till nya hästen, fast jag sålde min gamla först så det blev egentligen ingen utgift. Ska pimpa upp den lite och bredda skaklarna för i dagens läge behövs ingen sele för att Lillen ska kunna dra den om man säger så :p:

rockard2.jpg

Liknande trådar

Övr. Hund Bara för att jag längtar tills de kommer hem en valp och smått handlar på mig en del saker. Så kanske de vore kul och se vad ni andra...
2
Svar
24
· Visningar
1 846
Senast: Lyan
·
Gnägg Vad betyder Hästlivet för dig Har du eget stall eller inhyrd Hur ser rutinerna ut Är ridning/körning eller annat något du gör eller är...
Svar
0
· Visningar
341
Utrustning Tjo, har fått för mig att jag nog kommer va ut mer i vinter om jag inte fryser, och då jag inte hittat fodrade shortchaps i sverige...
Svar
8
· Visningar
499
Senast: Emma-pemma
·
Hästmänniskan Hade varit kul att komma i kontakt med andra hijabis som håller på med häst.. Hade egen häst när jag började med hijab men sålde något...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
7 643
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar