Shoppingtråden Hund – del tre

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tyvärr så har i stort sett alla Arrak-kläder en skitdålig kvalité, och så har det varit under många år nu. Jättesynd, för jag ÄLSKAR kläderna för att de är så snygga och bekväma. Men efter flera år av att tänkt "jo men de är ju så snygga, det blir nog bättre den här gången...." så har jag nu tyvärr köpt mitt sista klädesplagg från Arrak, efter att två par av deras nya byxor totalspruckit i grenen för mig, efter bara 2 månaders användning.....

Min jacka från Arrak Himalaya har tyvärr spruckit i två sömmar, då är den ett år gammal och används bara under vinterhalvåret. Sjukt tråkigt för den är annars helt perfekt! Verkligen besviken på kvalitén. Funderade på att köpa deras byxor men efter att detta med jackan hänt blir det nog ett par Lundhags till istället.

Min jacka från Arrak Himalaya har tyvärr spruckit i två sömmar, då är den ett år gammal och används bara under vinterhalvåret. Sjukt tråkigt för den är annars helt perfekt! Verkligen besviken på kvalitén. Funderade på att köpa deras byxor men efter att detta med jackan hänt blir det nog ett par Lundhags till istället.

Jag har ju köpt Arrakkläder sen 2010, och blivit besviken på kvalitén nästan varje gång. För det priset så borde det hålla så otroligt mycket längre. Min tjocka rosa/svarta jacka ur nya kollektionen är nog den som hållt bäst, den har "bara" lite spruckna reflexer och kardborreband som lossnat.

Tyvärr så har i stort sett alla Arrak-kläder en skitdålig kvalité, och så har det varit under många år nu. Jättesynd, för jag ÄLSKAR kläderna för att de är så snygga och bekväma. Men efter flera år av att tänkt "jo men de är ju så snygga, det blir nog bättre den här gången...." så har jag nu tyvärr köpt mitt sista klädesplagg från Arrak, efter att två par av deras nya byxor totalspruckit i grenen för mig, efter bara 2 månaders användning.....
Kan bara hålla med, tyvärr!

Hm - min första jacka hade jag i typ 5 år och den har inte gått sönder trots flitig användning :) Dock var det modell jag tvekade ett tag om jag skulle behålla, för just då var det tydligen extra lång ärmar på dom - men jag sydde om ärmslutet så dom inte var en halvmeter för långa :D
Jag gillar dock den rosa/svarta mer - dels pga färgen (den gamla är brun) och dels pga att den inte är lika tjockfodrad på mitten, men färgen ska ju hålla längre än det jag använt den :meh:

Tråkigt :(
Jag är sugen på deras softshell-jacka, men har ändå inte råd nu så då kanske jag slipper bli besviken....:cautious: Byxor kör jag alltid med vanliga jeans eller pants, då jag aldrig hittat några "hundbyxor" som passar min "yppiga" figur - har jag bara många fickor i en jacka är jag nöjd :)

Jag har ju den svart/rosa från Arrak, samt två västar. Ingenting har gått sönder! Men jag har ju läst om att det är dålig kvalité så jag tvekar nu. Är svårt sugen på softshell-jackan..
@Miao visst har du någon jacka från fritidsfabriken? (känner mig som en stalker men tycks ha sett det :p ) Är du nöjd isåfall?

Jag har ju den svart/rosa från Arrak, samt två västar. Ingenting har gått sönder! Men jag har ju läst om att det är dålig kvalité så jag tvekar nu. Är svårt sugen på softshell-jackan..
@Miao visst har du någon jacka från fritidsfabriken? (känner mig som en stalker men tycks ha sett det :p ) Är du nöjd isåfall?

Yes, jag har några st från Fritidsfabriken, och jag är grymt nöjd med dem :up: ! Det är även därifrån jag numera köper mina hundträningsbyxor, deras Nordwand älskar jag :love:!

Jag har de här:

silence-proshell-jacket-damblack.jpg

silence-proshell-jacket-damblue.jpg

Och så en helt SUVERÄN som jag har typ bott i varje vår/höst de senaste 3 åren men som knappt ändå är sliten, men exakt den modellen verkar ha utgått för jag hittar den inte på sidan :(

Yes, jag har några st från Fritidsfabriken, och jag är grymt nöjd med dem :up: ! Det är även därifrån jag numera köper mina hundträningsbyxor, deras Nordwand älskar jag :love:!

Jag har de här:

silence-proshell-jacket-damblack.jpg

silence-proshell-jacket-damblue.jpg

Och så en helt SUVERÄN som jag har typ bott i varje vår/höst de senaste 3 åren men som knappt ändå är sliten, men exakt den modellen verkar ha utgått för jag hittar den inte på sidan :(
Men då kanske jag satsar på en jacka därifrån istället. Är ju "lite" bättre pris än Arrak också :angel:

Idag beställdes det lite från Tuggmästaren, passade på nu när dom hade 20% på allt.
Blev älgchips och tuggpinnar från Rauh till Corinne, hjorthorn till Fenna, Laxolja och passade även på att beställa hem Kelp som jag vill testa på Fenna, hon har fått pigmentförändringar på nosen nu under vintern vilket jag stör mig på. :meh:

Jag har en väst från arrak som jag är jättenöjd över :) Hålla bra, inte gått sönder någonstans. Men tvekar också från att köpa nått annat från dom iom kritiken mot kvalitén.

Många pratar om fritidsfabriken här så tänkte kolla lite, men deras webbsida är ju kass och icke funktionsduglig :cautious: Har provat både med mitt vanliga Firefox och med Safari. Är det bara för mig som sidan inte fungerar normalt ?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
733
Senast: MML
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 922
Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
815
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
937
Senast: inverterad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka