Shoppingtråden Hund – del tre

Status
Stängd för vidare inlägg.
HJÄLP i djungeln tack! :D

Biltemas "kopia" av Biabädd, är det någon som testat denna? Är det något att ha?

Och vilka bilburar ska man satsa på? Hört en del om Mim och Artfex. Vi ska köpa en begagnad är tanken, om vi hittar en. Trodde inte det skulle vara så dyrt med bilbur men ack så fel jag hade :eek:

Jag har en Biabädd och en kopia från Biltema. Gillar biabädden snäppet bättre, den är lite tjockare i botten och snyggare. Men det är inget fel på Biltemas bädd.

I bilen har jag en Mim-bur. Det blir ingen Mim för mig nästa gång. Utrymmningsluckan skramlar, nu har jag löst det med lite extra skumgummi mellan. Plus att hundarna har kommit åt och gnagt på stolparna till dörren så den har rostat. Vet att det är jättemånga som är nöjda med Mim, så det är möjligt att jag bara har ett måndagsexemplar.

Biltemas "kopia" av Biabädd, är det någon som testat denna? Är det något att ha?
Jag har en sådan, har även Hööks biabäddskopia. Ebrah älskar dem och verkar inte bry sig om huruvida det är en riktig bia eller inte ;) Med tanke på att hon tuggat sönder dem och utan minsta tvekan skulle ha gjort detsamma med en riktig bia så är jag mest glad åt att ha sparat in lite pengar på att köpa något billigare alternativ.

Och vilka bilburar ska man satsa på? Hört en del om Mim och Artfex. Vi ska köpa en begagnad är tanken, om vi hittar en. Trodde inte det skulle vara så dyrt med bilbur men ack så fel jag hade :eek:

Jag gillar artfex. Brukar finnas en del begagnade :)

@machafuko hade fusk bia från biltema. Var jättenöjd! Tills lillskit fick tråkigt och strimlade den :o men den häll ett år innan dess :up:

Har mim, är mycket nöjd. Hatar att artfex buren öppnas uppåt. Men smaken är som baken.

Åh. Det börjar komma nya färger på ruffwear-selarna nu! Om/när deras "vinthundssele" kommer i lite roliga färger så ska jag beställa varsin till dårarna :bump:
Just nu finns den "bara" i blått, svart och rött:
30102-WebMaster-BlueDusk_LThumbnail.jpg

Men den ska komma i orange. Det vill jag ha till Ebrah! Och så vill jag ha en lila eller grön till Aysu :D De har släppt de nya färgerna på en annan modell på sele redan. Titta så fint!
30501-FrontRange-OrangePoppy-Right_LThumbnail.jpg

images

Eurasier sover typ inte i bädd ändå så biltema duger bra :angel:

Och jag avskyr artfex, men till en eurasiertik passar nog storleken..jag tycker luckan är fruktansvärt i vägen när den öppnas uppåt och lätt för hunden att smita ur. Även om mina inte brukar smita.
Men smaken är som baken! :D

Har både biabädd och kopian från biltema, biabädden tycker jag helt klart står sig rejält mycket bättre i kvalitén (såklart). Kexet har haft sin i hela sitt liv ( 5 år) och den är inte mycket sliten trots att han sover i den varje kväll, biltemas har slitits betydligt mer på det 1,5- 2 åren vi haft den. Och då är det främst sömmarna som slitits i vår.
Men skulle ändå säga att den är prisvärd :)

Åh. Det börjar komma nya färger på ruffwear-selarna nu! Om/när deras "vinthundssele" kommer i lite roliga färger så ska jag beställa varsin till dårarna :bump:
Just nu finns den "bara" i blått, svart och rött:
30102-WebMaster-BlueDusk_LThumbnail.jpg

Men den ska komma i orange. Det vill jag ha till Ebrah! Och så vill jag ha en lila eller grön till Aysu :D De har släppt de nya färgerna på en annan modell på sele redan. Titta så fint!
30501-FrontRange-OrangePoppy-Right_LThumbnail.jpg

images
Åh, Skalmans-grön ju :D
Ser nästan ut som Dog Copenhagen-selen jag använder nu.

Vi hade en artfex medium bred innan. Nu har vi en dubbel från robust istället. Sååå skönt att slippa slå pannan i luckan flera gånger om dagen. :banghead: :bow:

Känns som en artfex borde bli för liten. Möjligtvis att en large skulle funka men jag har inte riktigt koll på hur stora tikarna är iofs.

Visst är bilbur dyrt! Trillade lite baklänges första gången jag skulle köpa en. Vi har en bur från Robust, så nöjd med den! Robust gör måttanpassade burar och de brukar även ha några på utförsäljning. Kolla annars blocket.

Och jag avskyr artfex, men till en eurasiertik passar nog storleken..jag tycker luckan är fruktansvärt i vägen när den öppnas uppåt och lätt för hunden att smita ur. Även om mina inte brukar smita.

Visste inte ens att luckan var uppåt. Fy, nej det vill jag inte ha :rofl:

Visst är bilbur dyrt! Trillade lite baklänges första gången jag skulle köpa en. Vi har en bur från Robust, så nöjd med den! Robust gör måttanpassade burar och de brukar även ha några på utförsäljning. Kolla annars blocket.

Brutalt. Jag är i chock. Tur att vi inte har många andra utgifter vid "hundköpet" :eek:

Jag vet inte hur många gånger jag slog huvudet i luckan innan vi sålde artfexburen och gick tillbaka till att använda Jeppegrindarna som vi hade innan :o.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
731
Senast: MML
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 922
Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
815
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
937
Senast: inverterad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka