Shit vad jag är trött...

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Leteng
  • Startdatum Startdatum
Status
Stängd för vidare inlägg.
L

Leteng

Nu har vi passat vårt sto i snart två veckor men hon bara lurar oss. Nu är det 4 dagar kvar till utsatt tid. Vi trodde att det skulle komma i natt - flera tecken på det, men icke. Det är enligt veterinär förvärkar.
Hur har ni andra det som springer upp en gång i timmen och kollar? Jag har förvisso övervakningskamera, men vill ändå se henne i ögonen hur det står till.

Sv: Shit vad jag är trött...

Normalt behöver jag inte vaka så länge innan ifall jag känner stonas tecken.
Men vid det första föelt på stoet hos mig så är det knepigare.
Jag har kamera o jag känner idag att det säkraste tecknet för mig är med min refraktometer.
Förra året fick jagvaka länge. Då gick Chami 363 dygn o hon hade inte ens fyllt hela juvret när hon väl fölade. Det kändes som en lång väntan. Ändå så vakade jag inte så länge... Jag har också haft ett sto som hade extrema förvärkar o låg o stönade o sparkade varje natt o som gnuggade svansen o vandrade i boxen i ett par veckor innan...DÅ var jag riktigt trött, för hennes juver var dessutom sprängfyllt hela tiden.
Försök hitta någon som kan vaka åt dig så du kan få sova en hel natt innan det är dags.

Jo, jag hade inte tänkt börja så tidigt men hon fick ordentliga förvärkar för 2 veckor sedan - gick runt, la sig, reste sig, stönade och höll på. Detta har kommit och gått lite och man vet ju inte när det är allvar så att säga. Förra fölet kom 8 dagar för tidigt, vilket var hennes första, utan några tydliga förtecken. Denna dräktighet har inte alls varit lika problemfri som den första. Vårt sto blev ju buköppnad den 29/1 p g a livmoderomvridning så man är ju extra orolig och vaksam på henne. Hon är tjockare, juverna är sprängfyllda, vilket de varit en vecka, har förvärkar etc. Så jag kan inte riktigt tyda hennes tecken eftersom de liknar den tidigare.
Jag är inte helt själv utan dottern håller också på och kolla, men man kan inte riktigt slappna av ändå.

Eftersom de INTE liknar förra gången naturligtvis.

Eftersom de INTE liknar förra gången naturligtvis.

jahapp en till som inte läst instruktionsboken ;)
idag går tiden ut för min ena och hon har stått med rumpan mot väggen i över en vecka, imorse hade hon tom skit i "råttan" samt är full i skit på skinkorna så nu blir det fram med hinken tyvärr har hinnora bleknat från att varit blodröda för några dagar sedan juvret är inte på långa vägar fyllt men hon har välldigt ödem framför....så jag litar inte på henne.

1 gångssto samt stor som ett hus :D
humöret ska vi inte ens prata om hon är helt rabiat så nog måste det komma ett föl snart hoppas jag.

så vi får ta varann i hand å hålla ut! ska ta med stora fölboken (den blåa) och säga åt henne att läsa ett visst kapitel där så hon fattar hur man beter sig...jo just de i natt har hon legat för första ggn på 2 nätter så jag trodde nog de var på g men icket.

usch ja vet hur tjatigt det är att passa på stona..för några år sedan gick mitt sto TVÅ månader över tiden!!!:eek:
å vi passade på henne dygnet runt..å som sagt, efter 13 månader kom det ut en välskapt och alldeles uuunderbar liten pojke! :love::love::love:

stå ut!snart har ni era små bäbisar skuttande i hagen:laugh:
(är allt lite avis på er alla som går med dräktiga flickor nu!ni har ju en härlig tid framför er!!!):D

på avelsgnägg finns tråden "Väntans tider" där vi samlar alla diskussioner opch funderingar runt fölvakandets vedermödor.
fortsätt gärna i den!

moderatorn

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
1 048
Senast: Ketrawzc
·
Ekonomi & Juridik Jag har ett ämne som jag gärna vill höra andras synpunkter kring då jag själv inte riktigt vet hur jag ska tänka, hittade ingen annan...
2
Svar
36
· Visningar
2 801
Senast: 13579vas
·
Avel Hej! Kollat i äldre trådar, men hittar inte riktigt svar som kan passa in på just denna situation. Ber om ursäkt ifall det upplevs som...
Svar
9
· Visningar
1 350
Senast: Anon89
·
Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga...
48 49 50
Svar
988
· Visningar
13 371
Senast: qitis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka