Minerva

Trådstartare
Gjorde ett test som nån länkade till här på forumet..
Hunden som kunde passa mig så va Shiba...
Nu vill jag veta ALLT om den rasen :D
Är det en frisk ras? allt sånt..
nån som har en? lägg ut bilder isåfall :) de är underbart vackra ju! :)

Sv: Shiba

bara att shiba e jätte söta.
vad var det för test??? hade vart kul å testa eftersom jag bara älskar min nakenhund och se om jag kanske skulle hamna med motsattsen på testet:)!

Otroligt vackra!
Vi var lite inne på shiba förut, men efter att ha pratat med rasklubben på stora stockholm insåg vi att det inte var en ras som skulle passa oss.

Självständiga, "kattliknande", och "svala" hundar.

Lär vara väldigt svåra att kunna ha lösa, svårt att komma på inkallning. Har en kompis som har en, förälskade sig i utseendet och trodde att inkallning kan man ju träna, men hon har fått ge upp o ha hunden kopplad jämt, för den drar obevekligen på egna upptåg långt bort och länge om tillfälle ges, och va jag förstått är det inte alls ovanligt att de är sådana.

Som jag har uppfattat har de inte speciellt mycket "will too please" så det är nog inte speciellt ovanligt nej

Det jag hört är att många är ganska dåliga mentalt. Finns ganska mycket hundaggressivitet och som någon innan mig sa så är det svåra att träna. Mer lika en katt än en hund.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 477
Senast: Raderad medlem 149524
·
R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 278
Senast: Raderad medlem 149524
·
Hundavel & Ras Jag sitter och gottar mig i allt som är hund tillsammans med en vän som också planerar valp inom kort. I min familj har planerna...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 583
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
4 050
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridskoleryttare