Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
3.57.22 på 1 km traktorväg med rockard och 70kg i vagnen i värmen idag@ameo
Nu approximerade jag bara mobilen och räknade sträcka mha hitta.se vägbeskrivning.
Men travade Mumma dryga km idag med rockard och bara bröstsele på grusvägen.
Pushade henne inte max heller.
Grov uppskattning 3,5 min/km men med kort avbrott för ett bilmöte.
Ska försöka minnas stoppuret nästa gång.
Är det en kortare ”åka häst” eller prov på ridning?I morse vaknade jag med ett stort sug efter att få köra lite häst.
Så då gick jag ut och gjorde det. Alltså, är inte det en definition av lycka?
Lite senare under dagen fick jag frågan om jag skulle vilja ha ponnyridning ute vid ett café på landet.
Någon som har någon idé om vad man kan ta betalt? Kommer i så fall bli ridning på min ena ponny, och körning (tänker 1-3 barn per tur, jag behöver ju inte sitta med i vagnen om de är flera) av den andra![]()
Tänkte ponnyridning typ som på marknader och liknande, så drop in eller vad man ska säga och en kortare tur där vi leder ponnynÄr det en kortare ”åka häst” eller prov på ridning?
Tänkte ponnyridning typ som på marknader och liknande, så drop in eller vad man ska säga och en kortare tur där vi leder ponnyn![]()
Tack för svar!Häromkring brukar ponnyridning i formen att barn leds motsvarande två varv runt ridhuset ungefär kosta 20kr.
Här nere i Mälardalen tog de nog 220kr redan för 10-15 år sedan har jag för mig.Häromkring brukar ponnyridning i formen att barn leds motsvarande två varv runt ridhuset ungefär kosta 20kr.
Hoppas det, tror det är där någonstans jag behöver ligga för att det ska kännas värt besväretHär nere i Mälardalen tog de nog 220kr redan för 10-15 år sedan har jag för mig.
@Blyger 30-40kr tror jag man kan ta?
Prova googla runt och se vad folk tar? Beror ju på hur lång runda med men jag har nog sett ponnyridning för 50 kr på inte alls lång slinga? Jag hade nog hellre tagit 40 kr dock. 50 könns i överkant för runt 5 min.Hoppas det, tror det är där någonstans jag behöver ligga för att det ska kännas värt besväret
Ska förhoppningsvis dit och reka imorgon och kolla vad det kan finnas för bra ställe att gå en sväng på - vill helst ha vagnen med mig och den kräver ju lite svängutrymme.
Vi håller också till i Mälardalen och caféet ligger i utkanten på en storstad.
Vi kommer vara två stycken, en till varje ponny. Den ena ponnyn är inte så förtjust i barn på ryggen, men väldigt trevlig i vagn.Slottsskogen i Göteborg tar 20 kronor för sin ponnyridning, men det är ju också kommunalt så svårt att jämföra.
Hur har du tänkt logistiskt? Både vagn och ponnyridning samtidigt känns lite krångligt (om du t ex har kö). Beroende på vilket tryck det är så kanske det är bättre att välja en per gång?
Om det ändå är hyfsat tryck så skulle jag nog ha satsat på vagn, så kan du få dubbelt med pengar per runda (givet att de tar ungefär samma tid).