Cattis_E
Trådstartare
Kanske blir lite extra på tå om det är ovant också?Visa bifogad fil 120210
Idag kopplade vi på kälken igen. Det gick bra men hon är lite pigg
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kanske blir lite extra på tå om det är ovant också?Visa bifogad fil 120210
Idag kopplade vi på kälken igen. Det gick bra men hon är lite pigg
Så är det nog, sen den klassiska kombinationen - bättre kondis, piggare hästKanske blir lite extra på tå om det är ovant också?
Pigg ponny är ju kul. Så länge de inte blir alldeles för galet reaktiva på köpet.Så är det nog, sen den klassiska kombinationen - bättre kondis, piggare häst
Svårt... Spontant tänker man ju på saker som innefattar nån sorts belöning och det vill man väl minimera vid fång kanske?Här har vi fång .
Smärtlindring tycks hjälpa och ponnyn är redan sjukt frustrerad efter mindre än ett dygn på vila. Tips på hjärngympa?
Veterinären trodde att våra b-vitamin pellets ska gå bra som belöning. I små mängder då. Ska kolla exakt vad de innehåller dock.Svårt... Spontant tänker man ju på saker som innefattar nån sorts belöning och det vill man väl minimera vid fång kanske?
Har klarat mig från fånghäst (*ta i trä) så har bara teoretiska kunskaper om bad man fär stoppa i dem och inte..
Titta på ovanliga saker, lukta på ovanliga lukter?
Sätta saltsten på sån lickit hållare? Finns de som är til den, men jag har fått dit vanliga Himalaya (tagit de minsta jag hittat) om jag tog av den översta plattan.
https://borjes.se/hallare-till-likit/
https://borjes.se/likit-sten-p4450/...bx_nmpRYMZcN0JzO9U6Mocp4HIV2ndQxoCFRUQAvD_BwE
Kan höpellets/fiberpellets funka annats? Eller är det mycket stärkelse i kanske?Veterinären trodde att våra b-vitamin pellets ska gå bra som belöning. I små mängder då. Ska kolla exakt vad de innehåller dock.
Höger och vänster har jag funderat på att lära in.
Bra tips, ska kolla upp.Kan höpellets/fiberpellets funka annats? Eller är det mycket stärkelse i kanske?
Jag vill verkligen inte ha en sommar utan skördar, men det får gärna bli bränt i vår hage .Vi har bara gult, bränt gräs i hagarna och i vanliga fall hade det gjort ont i hjärtat, men min stora är lika lättfödd som Jack så jag hoppas de kan hålla fint hull och stödfodrar istället.
I veckan kom en potentiell medryttare och provred, hon trillade bara av en gång
Jack har verkligen lärt sig tekniken för att tappa ryttare effektivt.. funderar på att skaffa en grästygel. Någon som testat det?
Han är ju egentligen den perfekta vuxenponnyn, älskar jobba och trampar lätt på töm om man bara håller emot lite och smackar. Önskar jag hade mer tid, han är löjligt rolig att jobba med
Det kan få regna lokalt hos våra bönderJag vill verkligen inte ha en sommar utan skördar, men det får gärna bli bränt i vår hage .
Stödfodrar min gamla gubbe med PPID.
Mini har hittills svarat bra på behandlingen. Återstår att se vad som händer om dryga veckan när vi slutar med medicinen.
Vi testade grästygel (egen variant, köpt var alldeles för lång), men på vår funkade det inget vidare. Men jag tänker att det är lätt att testa för att se om det funkar på dinVi har bara gult, bränt gräs i hagarna och i vanliga fall hade det gjort ont i hjärtat, men min stora är lika lättfödd som Jack så jag hoppas de kan hålla fint hull och stödfodrar istället
Jack har verkligen lärt sig tekniken för att tappa ryttare effektivt.. funderar på att skaffa en grästygel. Någon som testat det?
Han är ju egentligen den perfekta vuxenponnyn, älskar jobba och trampar lätt på töm om man bara håller emot lite och smackar. Önskar jag hade mer tid, han är löjligt rolig att jobba med
Vi har bara gult, bränt gräs i hagarna och i vanliga fall hade det gjort ont i hjärtat, men min stora är lika lättfödd som Jack så jag hoppas de kan hålla fint hull och stödfodrar istället.
Veterinären trodde att våra b-vitamin pellets ska gå bra som belöning. I små mängder då. Ska kolla exakt vad de innehåller dock.
Höger och vänster har jag funderat på att lära in.
Fager har några bett i 7,5. Tror det är ledade varianter men de är utformade så att de inte blir tjockare vid länkarna. Dock rätt dyra bettVet inte hur det skulle fungera. Det som var problemet med det ledade var att det blir ju som en liten klump där det sitter ihop och då tryckte det i gommen.
Det du visar där kanske skulle funka om det inte är för tjockt.
Någon som testat örttillskott mot/för fång? Alltså förebyggande.