Vill du ge tips?Jo jag har testat en hel del . Jag tycker att de med smärtstillande/inflammationsdämpande örter ska man inte ge i förebyggande, men de kan vara ett jättebra komplement tillsammans med ex metacam (i samråd med vet!). När min nordis fick fång fick han bäst effekt på Laminoguarder + Metacam, sen kunde vi fasa ut till bara Laminoguarder. Men jag hade som sagt inte gett det förebyggande.
Däremot så de som hjälper till med insulinreglering och ämnesomsättning kan man absolut prova i förebyggande.
Något smärtstillande osv är jag inte ute efter, känns jättefarligt att experimentera med eftersom risken är att man missar några små tecken då.
Har kollat lite på Herbalworks MD meta eller laminoguarder men tycker det är en djungel!
Jag har haft mina i 3-4 år, de går på bete hos mig och har inte haft fång under min tid.
Den ena hade det dock för flera år sedan (pga dålig koll/anpassning enligt hovslagaren, samma nu som då) och han har även en viss fettnacke och allt man kan göra förebyggande är väl bra tänker jag