Shettis med ¨fång.

A

AtletShipping

hur ser strålen ut på fånghästar och deras hovar? (inte under ett "anfall" utan i övrigt)
Hovarna ser normala ut.
Jag kolla på 2 shettisars hovar då dom behövde skötas om lite och när jag kratsade hovarna så lossnade små bitar med nåt vit i (såg ut som vitt kyckling kött(!) och luktade underligt och på vissa av hovarna så trillade bitar av strålen av, jag tvättade de 2 shettisarnas hovar med grönsopa och sedan tog på tjära eftersom jag trodde det var strålröta. Är detta strålröta lr typiska fånghovar som hovslagaren sa?
Eller har hovslagaren fel? jag har aldrig träffat denna hovslagere för det är inte mina hästar då så jag vet inte om han är en seriös.

Tycker också det låter som strålröta.
Har inte hört eller sett att fånghästar skulle få dåliga hovar.
Fast jag har ju inte träffat så många fånghästar heller..

Liknande trådar

Hästvård Anonymt nick. Postar aldrig i de här forumen så om jag lagt tråden fel får moderator gärna flytta den. Vill börja med att säga att...
2
Svar
23
· Visningar
6 908
Senast: akleja
·
Utrustning kan man göra det? förra veckan så råkade hovslagaren ta lite mycket på sulan på vår shettis och kötthoven kom fram på en bit stor som en...
Svar
15
· Visningar
1 940
Senast: Buck
·
B
Hästvård :confused:Vi har en ponny som precis bytt hovslagare. Nya hovslagaren har varit här och verkat 2 ggr och senaste gången påpekades att...
2
Svar
29
· Visningar
7 377
Senast: Rumpnissen
·
J
Hästvård Barnens shettis är sjuk. Det började med att jag märkte att han ömmade när han gick i hagen i lördags. Hagen ser ut som ett fruset...
2
Svar
35
· Visningar
3 119
Senast: javill
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar