Shettis galopp

G

GimlisMoa

I stallet där jag har mina hästar finns det en liten shettis (ca 95 cm) som är otroligt snabb.
Är helt okunnig när det gäller galopp, men den här hästen är SNABB! Hon har även världens vinnar skalle.
Hon har vunnit mot islandshästar som galopperat i full galopp.. Är dom hästar som stått i stallet.
Även min häst på 151 cm får lov att sträcka ut ordentligt för att hålla takten med henne!
Men jag undrar hur snabb måste en shettis vara för att kunna tävla och hur långt springer dom?? :)

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 778
Senast: Juli0a
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 862
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 473
Senast: IngelaH
·
Hästhantering Hej! Jag är lite hjälplös och vet varken in eller ut hur jag ska göra... Har en 12 årig valack som jag tävlat i hoppning med upp...
2 3
Svar
52
· Visningar
12 085
Senast: liiinnea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar