Shetlandsponny

Sv: Shetlandsponny

Gulligt! Vilka minnen det väcker...fast min dåvarande shettis han gick sådär fint i galopp, hoppade hindret och så; BOCKELIBOCK! så satt jag i skiten - igen:D

Hur gammal är ryttarinnan? Har själv en dotter, hon är fyra nu och har börjat rida på två av våra shettisar för ca ett år sen. Hon rider inte själv och jag kommer inte riktigt ihåg när jag "släpptes lös" som liten.

Hon blir sex i december. Har ridit mitt troll själv i ett år nu ungefär. Men det va nog inte förrän i våras de fann varandra och funkar ihop. Tjejen har gått på ponnyridning och nåt år i ridskola.

Ok, håller själv på med operation övertalning på dottern just ang ridskola/knatteridning, hon förstår dock inte vitsen med det - "jag KAN ju redan rida!":D

Får se nästa år hur det blir...

Nästa lördag gäller det.Ska på utställning då för första gången.
Killen e lite tjock nu men jag hoppas att det kommer att gå vägen för det.
Någon mer som skall till Vartofta nästa lördag?Kanske även ställa ut?

GRATTIS!! han var jättefin! jag ska troligen köpa en till pålle på lördag, de är en 2årig halvbror till min ena pålle, så han ska ta efter sedan när zorro får pension =) mia

Hur gick det, blev det någon ny ponny? :laugh:
Jag letade själv land och rike runt efter en shettis, ville egentligen ha en inkörd och klar men det finns inte att få tag på . Men är mer än nöjd med Fantomen, det kommer nog bli toppen när han växt till sig.

//Carro

Joystick Diablo -07 14 april i år dagen då han kom till oss
IMG_1242.jpg

Joystick Diablo 14 september
joystick14sept.jpg

joystick0914a.jpg

Anna-Carin

Hur gick det, blev det någon ny ponny? :laugh:
Jag letade själv land och rike runt efter en shettis, ville egentligen ha en inkörd och klar men det finns inte att få tag på . Men är mer än nöjd med Fantomen, det kommer nog bli toppen när han växt till sig.

//Carro

Hejsan! Ja visst blev de det, han är halvbror med Oliver, och 2 år och hingst, han är väldigt lite hanterad men super trevlig, så de ska bli super skojj att köra in honom, han blir nog väldigt lik sin bror :banana:. mia

Vad fin häst:love:

Några bidler på min lillasysters sköthäst! :) Ett 22årigt shettis sto!

Min lilla bäbis
Joystick Diablo född -07
IMG_0556.jpg

IMG_0551.jpg

Om allt går enligt planerna så ska Joystick vara hingst och hjälpa mig att underhålla Krutrök på dagarna.. Å så småningom när Krutrök är pensionär eller nåt så blir det nog nån tävling också

Anna-Carin

L1010112.jpg
Här är mina pållar (lånehästar eg) utanför MILA-mässan i Malmö.
/Björn

Här kommer lite nya bilder på min söta pälsboll Sessan! :D

fick springa av sig i sommarhagen vilket uppskattades väldigt!

Min bild försvann :( Nåja jag försöker igen. Som sagt mitt par med lånehästar utanför milamässan i Malmö (turning torso i bakgrunden). /björn
26376395.jpg

Åh fy vad orättvist, vad GRÖNT ni har :eek:

Så här såg det ut hos oss INNAN gårdagens snöfall... På sommaren är ponnyernas mankhöjd max som den andra tråden (tredje tråden är nu helt begravd i snön) Om ponnyerna skulle ramla av de upptrampade "motorvägarna" i hagen så skulle de nog drunkna :grin:

hage.jpg

Liknande trådar

Fälttävlan En vecka kvar! Jag är så peppad! Ska ni kolla? Vad tänker ni om svenska laget? Jag har inte hopp om medalj men tycker det ska bli...
19 20 21
Svar
417
· Visningar
20 467
  • Låst
Gnägg Shettisar. Alltså dessa orkaner i miniatyrkropp. I familjen just nu Pysen och Daphne som håller ordning på islandshästen Freyr. Envisa...
Svar
4
· Visningar
441
Senast: ameo
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
978
Senast: Cattis_E
·
Gnägg Vad betyder Hästlivet för dig Har du eget stall eller inhyrd Hur ser rutinerna ut Är ridning/körning eller annat något du gör eller är...
Svar
0
· Visningar
356

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Burkmat
  • Kalla hamburgare

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar