Shetlandsponny

Sv: Shetlandsponny

Åh fy vad orättvist, vad GRÖNT ni har :eek:

Så här såg det ut hos oss INNAN gårdagens snöfall... På sommaren är ponnyernas mankhöjd max som den andra tråden (tredje tråden är nu helt begravd i snön) Om ponnyerna skulle ramla av de upptrampade "motorvägarna" i hagen så skulle de nog drunkna :grin:

hage.jpg

Fin bild Anna..

Shettisar kan SIMMA i snön.. eller Joystick gör de i allafall när Krutrök och han busar så villt att Krutrök glömmer bort att hålla sig på de för lillen "snälla vägarna". Men lika glad är han för de

Delar av min hage nu så syns det 2 dm av hela stolpen.. Just där går inte hästarna och trampar upp konstigt nog..

Anna-Carin

här kommer min ena lilla då!
25194026.jpg

pia pop åtta år gammal.

kl

Vad fina allas Shettisar är!
Så fort vi köpt gård ska min dröm om en egen liten shettis bli sann :love:

kl.

Jag vill också ha!!!:love::love:

Så fort jag börjar tjäna pengar så ska jag köpa en Shettis som sällskap/körhäst/NH projekt :D

hej hej!! Fick hem min lilla shettisdam den 8/3 i år, så hon är ganska ny här hos oss...
agerar körhäst till mig!!
Hon är sååå mysig att köra!! har ju bara kört enstaka gånger tidigare, men har en väldigt kunnig sambo med både enbet, par och fyrspanns erfarenheter.
Väldigt lyhörd för kommandona, så som röst, töm och pisk. Enligt sambon: "en kanonhäst för dig att börja köra med, då du inte kan göra fel, för då gör hon oxå fel".'
Det känns nästan som om man bara behöver titta dit man ska och tänka vad man vill hon ska göra så gör hon det.. förutom att sakta ner... :angel:
Nää.. hon är inte dum att stanna på något vis, men tycker det är helt underbart kul att få springa, så då mååååste man testa först om man kanske låter henne springa liiite till... :D
Har kört henne helt själv nu 5ggr, och jag tom. lät henne få sträcka ut på ett av fälten innan vi begav oss hemmåt i något som skulle vara skritt.. men snare galopp på stället i klockrena öppnor... ;)

Nepp.. här kommer bild på henne. uppdaterar så snart jag hittat sladden till telefonen, med körbilder på damen.

Isabella (Isa) 105cm i mkh och född-89
26419297.jpg

pic_show_id26660988.html

Min söta lilla shetlandsponny Caramelle, född 07. Pappa Bravo. Spjutsedom(eller hur den nu stavades)

Åh vilken gullunge :love: Och likadan vagn som jag!

Nu kommer bildbomb på min Nikolina, dressyrtävling i Umeå

Nikolina.jpg

plupps1.jpg

plupps3.jpg

plupps4.jpg

plupps2.jpg

Oj, vad stiligt!! visst är vagnen superbra!? Jag är jättenöjd med min. Kommer ni till någon av tävlingarna här uppe i västerbotten i sommar? I så fall syns vi!
Hälsningar Anneli

Jo, jag är också nöjd med vagnen! Men jag tycker att skaklarna lätt glider fram, så att hästen inte riktigt drar med draglinorna utan vagnen bara "flyter mer" på nåt sätt. Men det borde gå att böja upp framänden på skaklarna lite så att det blir bra.

De där bilderna är från umeå förra helgen - första tävlingen för oss! Men då såg jag inte till er? Visst ska vi försöka åka på fler tävlingar! Nu laddar vi för Lycksele. Men det känns som att det kommer bli tufft att klara maratontempot med de små shettisbenen... Vi trimmar för fullt ute på vägarna nu, men längre sträckor snittar vi nog snarare på 8 km/h och inte 9 som krävs...

Har ni tävlat mycket?

I kväll hämtar jag hem en parvagn som jag ska få låna, kanske att jag vågar ta med det på nån tävling i slutet av säsongen? :eek:

Oj vad är det för stam på den?Liknande min förra fodervärdsponny otroligt mycket.

Jättegullig ponny:laugh: Vad är det för vagn ni har?
Ska köpa vagn till hösten och måste börja fundera:p

Försöker igen att få in bild på min shetlandsponny!:mad:

pic_show_id27464825.html

pic_show_id27464826.html

Liknande trådar

Fälttävlan En vecka kvar! Jag är så peppad! Ska ni kolla? Vad tänker ni om svenska laget? Jag har inte hopp om medalj men tycker det ska bli...
19 20 21
Svar
417
· Visningar
20 467
  • Låst
Gnägg Shettisar. Alltså dessa orkaner i miniatyrkropp. I familjen just nu Pysen och Daphne som håller ordning på islandshästen Freyr. Envisa...
Svar
4
· Visningar
441
Senast: ameo
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
978
Senast: Cattis_E
·
Gnägg Vad betyder Hästlivet för dig Har du eget stall eller inhyrd Hur ser rutinerna ut Är ridning/körning eller annat något du gör eller är...
Svar
0
· Visningar
356

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka