Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
MadicDomino> självfallet ska hon få en klapp från dig!
Var in till henne idag och förhoppningsvis får hon komma hem i morgon. hon äter dåligt, förmodligen så har hon blivit deppad då hon står i en box med höga dörrar och inte kan se vad som händer utanför. hon blev jätteglad när hon fick komma ut och äta gräs och blev genast piggare. När vi skulle in i boxen igen så såg man hur gnistan försvann... hoppas hoppas att hon får komma hem i morgon!
De hade tagit bort kompressen soms ticker ut från ögat så nu var där bara ett litet dräneringshål. Svullnaden hade gått ner lite grann.
Sessan kommer inte få tillbaka sitt öga men det verkar itne bekymra henne att hon bara kan se på ett öga. Inte rädd när vi kommer från den sidan.
Målet är att sätta henne för vagn igen!
Hon kommer alltid vara den vackraste shettisen i mina ögon
Usch, stackars liten En tröst är att hästar verkar klara sig helt ok med bara ett öga - det finns flera exempel på tävlingshästar på hög nivå så du kommer säkert att kunna köra henne igen.
Hoppas att hon snart får komma hem, det brukar peppa dem väldigt mycket att få komma hem till det gamla invanda.
Nu har Sessan fått komma hem och hon såg väldigt nöjd ut där hon stog i sin lilla hage och åt hö. De andra två hästarna var glada över att få tillbaka sin lilla shettis!
"ögat" ser fint ut och svullnaden sjunker undan allt mer... Får se till att dräneringshålet inte täpper till så att vätska kan rinna ut. Ska ta bort styngen om någon vecka.
Nu känns det bra... Sessan är hemma och jag tror inte det kommer bli några problem för henne att komma tillbaka till den underbara körhäst hon var innan olyckan!
Mitt sto är efter Billy Boy RS (vet ej nr ) och undan Lola RS **** alt Rosita RS**** - har en förmåga att blanda ihop mina shettisars mammor om jag inte har stamtavlorna framför mig!
Kropp & Själ Igår fick dottern äntligen ny dator i skolan. Hon har i stort sett varit utan sedan slutet av september. Hade den någon vecka i oktober...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.