Shetlandsponny

Sv: Shetlandsponny

Jag ska kolla om jag kan komma på någon utav tävlingarna, det skulle vara kul att se henne "live" igen :laugh:
Lycka till med dressyren :devil: ;)

Testar om jag kan få in en bild på Skånes sötaste shettisgump! Om det ej funkar - hav tålamod:angel:
tummelisagump.jpg
[/IMG]

Å en på Skånes kaxigaste shettis Mollgan - inkörd ej tävlad
mollgan.jpg
[/IMG]

Så här ser min shettis Sessan ut numera efter en olycka i söndags.
Idag hade de tagit bort kompressen och svullnaden hade gått ner.

Så här ser min shettis Sessan ut numera efter en olycka i söndags.
Idag hade de tagit bort kompressen och svullnaden hade gått ner.

Men herregud, så läskigt! Är ögat oskadat? Vad hände med henne? Hoppas hon blir bra!

Hänvisar till min tråd på gnägg där jag skrivit vad som hänt.

http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=909820

MadicDomino> självfallet ska hon få en klapp från dig!

Var in till henne idag och förhoppningsvis får hon komma hem i morgon. hon äter dåligt, förmodligen så har hon blivit deppad då hon står i en box med höga dörrar och inte kan se vad som händer utanför. hon blev jätteglad när hon fick komma ut och äta gräs och blev genast piggare. När vi skulle in i boxen igen så såg man hur gnistan försvann... hoppas hoppas att hon får komma hem i morgon!
De hade tagit bort kompressen soms ticker ut från ögat så nu var där bara ett litet dräneringshål. Svullnaden hade gått ner lite grann.

Sessan kommer inte få tillbaka sitt öga men det verkar itne bekymra henne att hon bara kan se på ett öga. Inte rädd när vi kommer från den sidan.
Målet är att sätta henne för vagn igen!

Hon kommer alltid vara den vackraste shettisen i mina ögon

Tack för att ni håller tummarna!

Usch, stackars liten:( En tröst är att hästar verkar klara sig helt ok med bara ett öga - det finns flera exempel på tävlingshästar på hög nivå så du kommer säkert att kunna köra henne igen.

Hoppas att hon snart får komma hem, det brukar peppa dem väldigt mycket att få komma hem till det gamla invanda.

Nu har Sessan fått komma hem och hon såg väldigt nöjd ut där hon stog i sin lilla hage och åt hö. De andra två hästarna var glada över att få tillbaka sin lilla shettis!

"ögat" ser fint ut och svullnaden sjunker undan allt mer... Får se till att dräneringshålet inte täpper till så att vätska kan rinna ut. Ska ta bort styngen om någon vecka.

Nu känns det bra... Sessan är hemma och jag tror inte det kommer bli några problem för henne att komma tillbaka till den underbara körhäst hon var innan olyckan!

Här är mitt korsnings sto shettis/Welsh

n1407707827_30029229_6098.jpg

Min blivande körhäst
n1407707827_30029223_4244.jpg

Min gammel man som jag kör lite ibland
n1407707827_30029240_9680.jpg

Och sist mitt sto(mamma till fölet också :grin: ) som även gått på Halmstad travet.
n1407707827_30056484_3990.jpg

Vad är det för stam på ditt sto? Hon liknar ju min "rumpnissa"!

Mitt sto är efter Billy Boy RS (vet ej nr ) och undan Lola RS **** alt Rosita RS**** - har en förmåga att blanda ihop mina shettisars mammor om jag inte har stamtavlorna framför mig!:o

Lola var det...kunde inte låta bli att kolla i stamboken:) De är inte släkt ö h t, men lika ändå tyckte jag.

Du menade väl mitt fux sto? Röd skäcken är en valack nämligen och efter Garvis.
Info om fotona står ovanför resp foto;)

Senast ändrad:

Det ser jag ju nu!:rofl: Jo, helt rätt - det var skäcken jag menade!
Han är så lik henne och tvärtom, i huvudet, formen och teckningen.

Liknande trådar

Fälttävlan En vecka kvar! Jag är så peppad! Ska ni kolla? Vad tänker ni om svenska laget? Jag har inte hopp om medalj men tycker det ska bli...
19 20 21
Svar
417
· Visningar
20 467
  • Låst
Gnägg Shettisar. Alltså dessa orkaner i miniatyrkropp. I familjen just nu Pysen och Daphne som håller ordning på islandshästen Freyr. Envisa...
Svar
4
· Visningar
441
Senast: ameo
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
978
Senast: Cattis_E
·
Gnägg Vad betyder Hästlivet för dig Har du eget stall eller inhyrd Hur ser rutinerna ut Är ridning/körning eller annat något du gör eller är...
Svar
0
· Visningar
356

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka