Shetlandsponny

Sv: Shetlandsponny

Joystick Diablo -07 har honom på foder för närvarande men ska köpa
PICT0035.jpg

PICT0012-1.jpg

IMG_1241.jpg

Anna-Carin

2483215024_e6225fd7ac.jpg

Vår fodershettis Bianca i köttbullegalopp.
2483222476_d01ac7d8ca.jpg

Vackraste lilla tjejen!
Tyvärr har vi haft en olycka med rockarden, Bianca och jag, så jag törs inte köra henne mer...vi får se vad träning kan göra åt vår rädsla....

Oj vad var det för olycka?

Hon skuttade till i anspänningen, blev rädd, fällde mig med skakeln och jag blev hängande/släpandes mellan vilt sparkande shettis och rockard. Så for hon omkring på stallplan en stund, jag hade en töm och kunde hålla henne på nån sorts volt, sen lyckades jag ta mig loss och hon skenade hundra meter och fastnade i en häck.

Vi jobbar nu med tömkörning men hon är bakrädd. Verkar vara rädd för bakselen.
Vi får se hur långt vi kommer...det känns dock ganska avlägset att spänna för henne igen.
Det sägs ju att en häst som blivit så rädd inte blir trygg igen..

Ja det blev lite OT det här...

Tråkigt att läsa om olyckan:(
Det går att köra in hästen igen men är svårt, inget man bör göra om man själv känner sig osäker...
Söt e hon:love:

Mina shettisar...
Lina; körd o riden, nu ska hon snart föla!
16831811.jpg

Lotus, inkörning på g:
20381389.jpg

Ismira; inkörd
20547310.jpg

Anita, mamma åt Lina o Ismira, mormor åt Lotus:)
dsc00997.jpg

Oj det lät ju inte alls roligt.Hoppas att allting kommer att lösa sig.Mammas travare var bakrädd förr men nu är han ju inkörd och allt =).

Otroligt så fina småttingar alla har :love:
Bidrar med två bilder på min tjej :laugh:

18946_1211307522.jpg

38284_1211307542.jpg

Nu har jag fått lite nya kort på mina pärlor :love: Jag har tidigare tävlat dem var och en i enbet och för 10 dagar sedan debuterade dem tillsammans som par. Allting går långt utöver förväntat... I söndags vann de dressyren, maraton och totalt i Lokal Lätt klass i Flyinge. Jag bara ÄLSKAR dem! De gör alltid sitt bästa när det gäller!
Par1.jpg

Par2.jpg

Ååh så fina ni är!!!:love: Ser jättebra ut. Sådär ska jag också göra nån dag med min. Har bara lite kvar att fixa först. Var kommer vagnen ifrån?

Liknande trådar

Fälttävlan En vecka kvar! Jag är så peppad! Ska ni kolla? Vad tänker ni om svenska laget? Jag har inte hopp om medalj men tycker det ska bli...
19 20 21
Svar
417
· Visningar
20 467
  • Låst
Gnägg Shettisar. Alltså dessa orkaner i miniatyrkropp. I familjen just nu Pysen och Daphne som håller ordning på islandshästen Freyr. Envisa...
Svar
4
· Visningar
441
Senast: ameo
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
978
Senast: Cattis_E
·
Gnägg Vad betyder Hästlivet för dig Har du eget stall eller inhyrd Hur ser rutinerna ut Är ridning/körning eller annat något du gör eller är...
Svar
0
· Visningar
356

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Kan det verkligen stämma?
  • Pusseltråden
  • Burkmat

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar