Shetlandsponny

Sv: Shetlandsponny

Tack! Vagnen kommer från Equus Driving och den passar dem bra. Den går att köra enbet med också då jag även fick med en enbetsskakel.

Glömde visst presentera mina tävlingshästar:

Brunskäcken: Emmeros Shejk, valack, 7 år, e Hamras Fridolf, ue Alfons. Är den som ser till att vi får poäng i dressyren, en klippa i precisionen och blir lätt lite stirrig och yr i maraton. Köpte honom som 2-åring, kört in honom själv, varit med om 2 olyckor för 3 år sedan som gjorde honom livsfarlig att köra, kämpade oss igenom den krisen och tagit många placeringar i dressyr i Lätt klass.

Den svarta: Smevallens Caritsa, sto, 11 år, e Plutus v. Dorpzicht, ue Wessel v.d. Amstelhof. Köpte henne som 9-åring. Debuterade på tävlingsbanan förra året som 10-åring, hon förstår inte alls tjusningen med dressyr och att gå i form men är en naturbegåvning när man ställer upp koner eller kör i hinder, har en helt abnorm arbetsvilja och är snabb. Hon har startat maraton 4 ggr och vunnit 3 ggr...:love::love: Att hon även har en enda avkomma och att han är godkänd hingst (Censation) gör inte det hela sämre. :banana:

Tack! Måste visa Caritsas godkända son också även om han inte är min. Hoppas att han får några ston i år så att det blir fler släktingar till min egen guldklimp.
Som 2-åring:
Bild208.jpg

Som 3-åring:
Bild212.jpg

Dina shettisar är verkligen så fina. Tävlar ni något i år?

Tackar!! jag ska till Johannesberg nästa söndag och sedan tänkte jag åka till Bollnäs i juli, ska du ut å tävla något med din fina dam? mia

Tackar!! jag ska till Johannesberg nästa söndag och sedan tänkte jag åka till Bollnäs i juli, ska du ut å tävla något med din fina dam? mia

På johannesberg ska jag köra ett lånat russ. Men förhoppningsvis så dyker jag och Java upp på tävlingarna i Bollnäs. Det va ju otroligt roligt förra året.

Någon annan här som planerar att åka på tävlingen i Bollnäs i slutet på Juli?

Hej!
Har sett din Caritsa i en annan tråd, jag måste bara få fråga visst har du väl köpt henne från Hannah Christensen? Jag stod nämligen i hennes stall ett tag och var skötare på alla hennes shettisar.
Visst är det väl Censation (stavning) på bilderna? Eller Lilleman som han kallades ;)

Underbara bilder på alla shetlandsponnyer, väntar bara på att syrran ska maila bilderna vi tog igår på min James Bond så får ni se honom också :D

Ja visst, hon kommer från Hannah. Köpte henne för två år sedan. En häst med en härlig energi. Nu är jag jätteglad att jag köpte henne för att det börjat lossna och hon börjar komma till arbete, men för ett år sedan var hon till salu :devil: Som tur var fick hon en chans till :banana:

Vad kul att du känner till henne. Vad minns du av henne? Finns det något intressant/kul att berätta om henne? Hur mycket är hon riden exempelvis? Och det är Censation på bilderna. Han är så fin!

Jättefina alla ponnysar!
Här kommer mina två shettisar, mor (svart) och dotter (rödskäck, ca 3 mån på bilden).

25-7080.jpg

25-7001.jpg

Vad roligt att se henne igen, den lilla damen!
Caritsa är väl den hästen jag red mest, i alla fall först. Hon var jättemysig och precis sådär shettis-busig som dom ska vara :love: Jag red henne mycket när jag precis fått min kille, Hannah erbjöd sig att hjälpa mig med honom och då fick jag rida hennes småttingar undertiden. Det blev rätt många turer!

Jag har för mig att Caritsa är den utav dom som blev riden mest. Och hon var nog mest "välriden" också. När man väl fick sadel på henne och kunde rida lite "riktigt" (det är Caritsa jag har att tacka för min goda barbacka-balans ;)) var hon en trevlig häst med framåtanda, gillade att hoppa gjorde hon med!
Åh, vad glad jag är att ha "hittat" henne och att hon ser ut att må bra! :laugh:

Vet du något om var Lilleman (Censation ;)) finns nu? Har Hannah kvar honom? Han var iaf en riktig läckerbit!

Här kommer en bild på en shettis som jag sköter om, och han är en vallack på 7 år:)

HPIM0916.jpg

IMGP0873.jpg

Jättesöta shettisar alla har:bump:

Vad kul att du har ridit henne. Jag fick med flera bilder när jag köpte henne, varav ett är när hon hoppar. Är det du på bilden?
Bild213.jpg

Min 5-åriga dotter rider på henne ibland och det går bra så länge hon inte behöver stå stilla för då blir hon otålig och bara står och skrapar med hoven. Hon är ju så hiskeligt pigg så jag vågar inte släppa henne lös utan får springa med och hålla henne i grimskaft :angel:
Bor du i närheten av Höör i Skåne eller har vägarna förbi får du gärna komma och hälsa på henne.

Censation är såld till Bäckdalens stuteri. Han är utlånad till Ängabogård (i Umeå) den här säsongen som avelshingst. Gå in på Shetlandssällskapets sida, klicka på länkar så finns deras hemsidor. Där är han med.

Nej, just där är det inte jag som rider. Jag skulle tro att det var en tjej som heter Josefine som hoppar henne på den bilden, troligen är den tagen innan jag flyttade dit med min häst!

Hihi, hur stor är Caritsa? Jag har ju växt en del sedan dess så det kan hända att jag minns henne större än hon är :angel:
Har jag vägarna förbi kommer jag gärna och hälsar på :)

Jag har för mig att jag har några bilder från ett Luciatåg 2004 eller nåt sånt, jag kan försöka hitta dom och scanna in om du vill. :laugh:

Caritsa är slutmätt till 98,5 cm, så särskilt stor är hon inte, förutom runt magen :angel:

Det skulle vara himla kul med en luciabild :banana: Hon kommer att tävla lite under hösten om du har intresse av att se henne in action. 30 augusti i Krapperup (dressyr + maraton), 13 september i Åsbo (Ljungbyhed) Regional Lätt klass och sedan gåsaracet (inomhusmaraton) i Åstorp som brukar vara första helgen i november. Sedan ska det tränas dressyr av bara...:devil: under vintern

*KL*

Har köpt mig en ny liten shettis. En hingst född -07 och är efter Äppelbo Leo
Så nu har gossarna sällskap av varandra.

Liknande trådar

Fälttävlan En vecka kvar! Jag är så peppad! Ska ni kolla? Vad tänker ni om svenska laget? Jag har inte hopp om medalj men tycker det ska bli...
19 20 21
Svar
417
· Visningar
20 467
  • Låst
Gnägg Shettisar. Alltså dessa orkaner i miniatyrkropp. I familjen just nu Pysen och Daphne som håller ordning på islandshästen Freyr. Envisa...
Svar
4
· Visningar
441
Senast: ameo
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
978
Senast: Cattis_E
·
Gnägg Vad betyder Hästlivet för dig Har du eget stall eller inhyrd Hur ser rutinerna ut Är ridning/körning eller annat något du gör eller är...
Svar
0
· Visningar
356

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Pusseltråden
  • Burkmat
  • Kan det verkligen stämma?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar