Shetlandsponny

Sv: Shetlandsponny

Vad fint det var med rosor i manen!!

Här kommer lite filer från idag! Bus i hagen!
http://www.youtube.com/watch?v=uQw7ebV9HxY

http://www.youtube.com/watch?v=wF8iNe5k6HY

Och lite kort:
30044652.jpg

30044650.jpg

30044660.jpg

30044662.jpg

Gillade bus filmerna! är det typiskt shettisar att ALLTID retas med dom andra hästarna?:D
Min hänger ständigt efter den stora och biter sig fast i hans haser...

Några nya bilder min 1åring Nalle kommer här!
dec%20012.jpg

dec%20016.jpg

dec%200117.jpg

dec%20010.jpg

dec%20018.jpg

Sonen och hans shettis i lussetåg på lucia fm. Lite sur över att inte stjärngossestruten funkade på hjälmen.. eller att han fick ha bara struten. :D

Min shetlandsvalack Rasmus, f -00. Jordens snällaste shetlandsponny o en grym körponny tillika barnponny!

Nyr032.jpg

*kl*

Uppdaterar lite från oss!:)

Nu är vi igång med tömkörningen, Nalle är jätteduktig och kliver på så fort hans korta ben kan.
Har beställt en sele som kommer om några veckor, så då blir det så småningom till att börja dra lite smått och vänja sig vid skaklar, draglinor och annat spännande...:D
Sen är det bara vagnen som saknas!
Vi tänkte även hinna med 1 eller kanske 2 utställningar under våren med..

Syrran och Nalle

bästa polarn och söta frillan!

KL

Här kommer ett par nya bilder på Volvo, som nu är 1 år och 8 månader.
Vi håller på med inkörningen, hon har vuxit mycket och mest slappat hittills. :D

Med sin bästis Xerox
DSC05552.jpg

DSC05787.jpg

DSC05681.jpg

DSC05675.jpg

DSC05765-1.jpg

Är det särskilda höga skakelfästen på den selen eller bara "vanliga" standardskakelöglor? Skulle vilja ha höga skakelfästen till min loksele (shettis) men vet inte riktigt i vilken ände jag ska börja leta?! :confused:

*KL*

Vet inte om jag får fråga här... Har en shettis på foder och hade hovslagaren ute förra veckan... Han klippte bara tårna. Gjorde inget annat vad jag kan se. Hovarna är kantiga och strålen fortfarande trasig. Kanske var det så just HAN jobbade. Kan inte riktigt se vad han gjorde på min nordis, då hon egentligen inte behövde verkas... men det är lite knipsat bara.

Frågan är: Hur verkas era shettisar? Känner ni också att ni är besvärliga när ni har liten häst...?

Vill så gärna att det ska vara bra ju... Liten eller inte. Det är ju fortfarande en häst, som också ska ha bra hovvård.

Ida, som är lite deppig... :(

Är ju jättesvårt att säga utifrån det du skrev. Att strålarna är flikiga och lite trasiga behöver inte betyda ngt, min hovis gör extremt sällan nåt med just strålarna. men som du säger är ju bra hovvård lika vikitigt på en liten häst!
Är hovarna ojämna och det stör dig KAN man ju köpa en hovfil själv i jämna till kanterna.. men soms agt svårt att säga ngt då man inte vet hur det ser ut!

Nä jag vet egentligen att det inte går att svara på... Blev så besviken bara... Kändes som att hovs. slarvade för att han var tvungen att sitta på knä liksom... Det var första hovslagaren jag testat. Har tid att hitta en bättre nu. :)

Liknande trådar

Fälttävlan En vecka kvar! Jag är så peppad! Ska ni kolla? Vad tänker ni om svenska laget? Jag har inte hopp om medalj men tycker det ska bli...
19 20 21
Svar
417
· Visningar
20 462
  • Låst
Gnägg Shettisar. Alltså dessa orkaner i miniatyrkropp. I familjen just nu Pysen och Daphne som håller ordning på islandshästen Freyr. Envisa...
Svar
4
· Visningar
441
Senast: ameo
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
974
Senast: Cattis_E
·
Gnägg Vad betyder Hästlivet för dig Har du eget stall eller inhyrd Hur ser rutinerna ut Är ridning/körning eller annat något du gör eller är...
Svar
0
· Visningar
356

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Konstiga drömmar

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar