Sexproblem..

Excalibur

Trådstartare
Jag fick barn för 1 år sedan o har sen dess haft ont vid sex..
Inte mycket o inte under hela sexet.. Men vissa ställningar typ bakifrån så gör det ont om han kommer in för långt. Han är ju rätt stor, men kan inte minnas att det kändes så innan grav inte under grav heller.

Ska ringa o kolla men barnmorskan men vill höra med det fantastiska bukefolket om vad det kan vara? Är det nån som känner igen sig??
 
Sv: Sexproblem..

Beror ju lite på hur pass mycket sex du haft efter förlossningen. Kanske är du bara ovan? Generellt sett brukar man väl få sämre/minskad känsel efter en förlossning. Om jag vore du skulle jag ringa till en BM och fråga, det kan räcka med en enkel undersökning för att det ska konstatera om något är fel.
 
Sv: Sexproblem..

Vi har ju haft mycket sex o det ganska snabbt efteråt. Jag gick inte sönder nånting vid förlossningen så jag läkte snabbt
 
Sv: Sexproblem..

Generellt sett brukar man väl få sämre/minskad känsel efter en förlossning.

Jag blir förvirrad av alla motsägelser.
Du skriver så övertygat medan andra, lika övertygat, skriver EXAKT raka motsattsen dvs man blir känsligare och får ett bättre sexliv.

Hur är det egentligen, ur generellt perspektiv??
 
Sv: Sexproblem..

Stjäl inte min tråd nu:devil:


Jag tror att det är väldigt individuellt som med allt annat kring förlossning o läkning
 
Sv: Sexproblem..

Du beskriver typ mitt problem. Förutom att jag får ont vid vissa ställningar, så gör det även ont precis vid penetreringen. Det känns som om huden spricker och går sönder överallt ungefär :crazy:

Jag ska boka tid hos gyn efter min semester, så får vi se vad som är fel. Jag födde genom kejsarsnitt dessutom, så det minskar risken för att något gått sönder eller annat hos mig ju. Sonen är för övrigt 9 mån nu, och jag hade aldrig ont någongång under graviditeten..
 
Sv: Sexproblem..

Jag blir förvirrad av alla motsägelser.
Du skriver så övertygat medan andra, lika övertygat, skriver EXAKT raka motsattsen dvs man blir känsligare och får ett bättre sexliv.

Hur är det egentligen, ur generellt perspektiv??

Det är ju svårt att som enskild ge ett generellt perspektiv på saker :rofl:

Jag fick ett bättre sexliv efter barn, mer känslig, dock tog det nästan ett år innan jag var "igång". Kanske pga amningshormoner (otroligt hormonkänslig).
 
Sv: Sexproblem..

Det har jag oxå kännt...
Antar att det är livmodertappen han kommer åt. Men har flyttat på sig efter graviditet och förlossning???:confused:
 
Sv: Sexproblem..

Jag blir förvirrad av alla motsägelser.
Du skriver så övertygat medan andra, lika övertygat, skriver EXAKT raka motsattsen dvs man blir känsligare och får ett bättre sexliv.

Hur är det egentligen, ur generellt perspektiv??


Det blir BÄTTRE!!!!!!:love:
 
Sv: Sexproblem..

Jag blir förvirrad av alla motsägelser.
Du skriver så övertygat medan andra, lika övertygat, skriver EXAKT raka motsattsen dvs man blir känsligare och får ett bättre sexliv.

Hur är det egentligen, ur generellt perspektiv??

Vet inte hur generellt det går att svara. Men generellt för min del (:angel:) så var jag okänsligare efter förlossningen än vad jag är nu 15 månader efteråt.

Generellt för min del så var mina slidmuskler så slöa och otränade och slutkörda efter förlossningen att det tog ett tag att öva upp. Iom att de blev spänstiga och pigga igen så blev sexet mycket bättre! Generellt då! :D

/Timsetim
 
Sv: Sexproblem..

Njaeee.. Det beror nog mest för att han flyttat ut..

Han är mera pappa nu än tidigare. O allt det andra som ekonomi o allt sånt slipper jag ju se nu :crazy:

Kanske blir det vi igen nångång men ingen av oss vill vara med någon annan så sexet får vi dela fortfarande :D
 
Sv: Sexproblem..

Så länge man ammar och en tid därefter så är slemmhinnorna väldigt sköra. VI använder glidmedel och tar det lugnt då går det bra :idea:. Kör aldrig utan glidmedel längre, det förhöjer verkligen! Annars upplever jag också att man är känsligare än innan förlossningen.

Men sköra slemhinnor är verkligen pain, det känns som om man går sönder :cry:!

Ni som upplever smärta om han kommer åt livmodertappen, kan det vara så att den inte dragit ihop sig ordentligt? Min sambo är relativt stor och om han kom åt den även innan bebis så gjorde det ju självklart jättteont, men nu vet man ju att man får ta det lugnare i vissa ställningar.

Det lustiga är att innan bebis tyckte jag att missionären var så trist, men efter bebis så tycker jag bäst om den, kanske för tat sexet i sig är bättre nu.
 
Sv: Sexproblem..

Det lustiga är att innan bebis tyckte jag att missionären var så trist, men efter bebis så tycker jag bäst om den, kanske för tat sexet i sig är bättre nu.

..eller också är man så lycklig över att man plötsligt kommer åt lite bättre igen när magen är borta :D
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 363
Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 071
Senast: Anna-Bella
·
L
Samhälle Först så JA jag ska själv klart kolla med mamma och pappa som känner hennes föräldrar väldigt bra! Men jag är en sån person som be höver...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 887
Senast: TinyWiny
·
Kropp & Själ Jag behöver få läsa om hur andra haft det när de diagnostiserats med förtjockad slemhinna. Så hjälp mig, snälla. Jag var på gyn (fr o m...
Svar
0
· Visningar
354
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp