Sex under graviditeten...

Jolanta

Trådstartare
...ska ju inte vara farligt för bebisen, men när bebisen har fixerat sig, eller ligger med huvudet väldigt långt ner då?

Kan det skada då?
 
Sv: Sex under graviditeten...

Det skadar inte. Däremot kanske det inte är så himla skönt..
Vid min förra graviditet fixerades dotterns huvud 6v före BF. Jag tyckte att det kändes som att gå omkring med ett huvud mellan benen, och sex var jag inte precis sugen på. Å andra sidan är det säkert individuellt, som allting annat.
 
Sv: Sex under graviditeten...

Det kan inte skada bebisen,

Och för mig kändes ingen skillnad alls. Min bebis hann vara fixerad i 10 veckor innan han kom ut (2v efter BF). Man blir bara lite mer otymplig mot slutet men då är det ett bra tillfälle att byta ställningar.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag behöver en tråd med tips kring BLW (baby lead weaning) och plockmat! Vi har en 6-månaders hemma som vi precis har börjat med. Från...
2 3
Svar
59
· Visningar
1 967
Senast: Lingon
·
Övr. Barn Hur gör man egentligen? Varför är det så svårt? Vår sexåring vill i stort sett aldrig gå och lägga sig. Nu är klockan efter 23 och hon...
2
Svar
39
· Visningar
2 933
Senast: Linn-Nora
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 351
Övr. Barn Barnet har vissa kompisar där man ser en personlighetsförändring hos barnet. Det är ingen som ”far illa” av det men vi märker väldig...
Svar
5
· Visningar
1 051

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Valet i USA
  • Störiga saker vi stör oss på, del 36.
  • Bästa film

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp