Sesame the box

hanoirocks

Trådstartare
Vad har ni för erfarenheter av denna? Har hästarna sönder den eller ger de upp och låter den vara tills timern släpper?

Sv: Sesame the box

Varför inte sikta på en drop lika gärna?

Ingen som helst erfarenhet av Sesame, men jag har hembyggda automatiska foderanordningar. INGEN av ponnyerna (jag har bara sådana nuförtiden) låter de vara om de är inom 'nåhöjd'. De ställer sig på bakbenen om det gör att den kommer inom nåhöjd, så det är 'väl utom räckhåll' som gäller. Då bryr de sig inte om dem (fast de vet det finns mat 'däruppe') förrän timern förvarnar om att den strax kommer släppa (min timer gör det), då vänder de unisont blickarna uppåt.

Så jag säger som till kompisen som ska köpa sesame - köp en the drop från början så slipper du ju helt risken?

Sv: Sesame the box

Varför inte sikta på en drop lika gärna?

Ingen som helst erfarenhet av Sesame, men jag har hembyggda automatiska foderanordningar. INGEN av ponnyerna (jag har bara sådana nuförtiden) låter de vara om de är inom 'nåhöjd'. De ställer sig på bakbenen om det gör att den kommer inom nåhöjd, så det är 'väl utom räckhåll' som gäller. Då bryr de sig inte om dem (fast de vet det finns mat 'däruppe') förrän timern förvarnar om att den strax kommer släppa (min timer gör det), då vänder de unisont blickarna uppåt.

Så jag säger som till kompisen som ska köpa sesame - köp en the drop från början så slipper du ju helt risken?

Ok! Tack för tipset! :)

Liknande trådar

Hästvård Min häst har gipsad bakhov pga. sår i sulan. Ytterst är gipset tejpat med silvertejp, men känns som att silvertejpen inte kommer hålla i...
Svar
15
· Visningar
841
Senast: Lejd
·
Hästvård Jag köpte en nyimporterad häst i slutet av september, hästen hade då varit i Sverige i en vecka innan han kom till oss från Irland...
Svar
11
· Visningar
697
Hästvård Nån med erfarenhet av hovbensfraktur? Min häst blev halt på ett bakben och hoppade på 3 ben. Kan efter smärtstillande både gå och stå på...
2
Svar
25
· Visningar
1 976
Hästvård Jag skall hålla mig kortfattad och tar gärna emot erfarenheter av er som har haft unga unghästar med svullnad. Mitt sex månader gamla...
2 3
Svar
46
· Visningar
3 599

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka