machafuko
Trådstartare
JAG blir stressad av att TITTA på agility
Jag med. Brukar hålla mig långt från agilitybanorna
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
JAG blir stressad av att TITTA på agility
För att inte tala om att lyssna på gaphalsarnaJAG blir stressad av att TITTA på agility
Samma här. För att inte tala om höra när det tränas!JAG blir stressad av att TITTA på agility
Samma här. Skriver även varför jag intresserat mig för just deras kennel.Jag brukar skriva om hur min livsituation ser ut, hur mycket jag jobbar, hur jag tänkt lösa det med hunden och annat relevant.
Sedan vad jag söker hos en hund och vad jag vill använda den till.
Har tyckt det har varit svårt att ställa frågor, vissa uppföddare har väldigt tydliga avelsmål. Väldigt tydligt om hundarna som paras vilket gör att det jag vill veta ofta har jag redan fått svar på.
Vad ställer ni för frågor om tik/hane?
Jag tycker aldrig att jag har något att fråga om just föräldradjuren, för jag har ju redan läst på allt om dem Plus stalkat dem på fb/insta/youtube...
Men blir ju lite nervös nu när folk verkar klassa valpköpare som oseriösa för att de inte ställer frågor om tiken/hanen. Jag kanske ska börja fråga bara för att? Fast jag vill inte att folk ska tro att jag varit för lat för att läsa på om hundarna...
Men det kanske skiljer sig för ras också? Kan tänka mig att det finns en himla massa finlir inom BC som är helt omöjligt att utläsa genom resultat eller ens en halv bok om hunden i fråga. Att man måste fråga väldigt specifika frågor till den som faktiskt kör hunden, och se den i arbete för att kunna besluta om det passar en eller inte..
Men jag bara spånar lite.
Då kan du ju berätta kortfattat om vad du sett, förklara lite vad du tänker kring det och hur det gör dig intresserad av kullen. När jag gjort så i kontakt med andra uppfödare så har de blivit mycket positivaJag tycker aldrig att jag har något att fråga om just föräldradjuren, för jag har ju redan läst på allt om dem Plus stalkat dem på fb/insta/youtube...
Men blir ju lite nervös nu när folk verkar klassa valpköpare som oseriösa för att de inte ställer frågor om tiken/hanen. Jag kanske ska börja fråga bara för att? Fast jag vill inte att folk ska tro att jag varit för lat för att läsa på om hundarna...
Vad ställer ni för frågor om tik/hane?
Till de uppfödare som jag köpt valp av har jag skrivit väldigt lite till faktiskt. Någon fråga om föräldradjuren, vad jag gör med mina hundar och vad jag tänkt med den tilltänkta valpen och varför just den typen av hund, sen så har jag frågat om jag kan få komma på besök, helst innan valpar är födda faktiskt. Nån gång har jag frågat om det är ok att jag hör av mig till hanhundsägaren för att prata med dom med.
Jag tänker att det räcker att fråga vad de kan berätta om föräldrarna så brukar samtalet nog flyta på ganska bra
Många är ju stolta över sina linjer och avel och pratar nog gärna på om både föräldrarna och mer avlägsen släkt. Så gjorde jag iaf och jag fick ju köpa valp så helt fel kan det ju inte ha varit