seriösa hundköpare

P

prince77

Nu är det så att jag undrar vilka annons-sidor man kan tänkas hitta dom seriösa hundköparna. Nu förstår även jag att dom oseriösa kan hitta dit men jag tänkte någon sida där nästan bara riktiga hundmänniskor rör sig.
Eller ska man lämna till sådana som omplacerar hundar?
Har bestämt mig för att sälja en av han hundarna då inte min första jämnårige han hund går ihop med honom.

Brukar finnas omplaceringsombud hos de respektive rasklubbarna. Så gå in på din hunds rassida och kolla där.

Om jag minns rätt har hon blandraser.

Men som sagt, jag reserverar mig för eventuella fel där :p

Jag har inte något tips annars förutom det som Grana skrev, men det blir ju svårt med en blandis.

Ser oseriösa på alla annonsställen så det blir nog svårt att undvika dom. Du får sålla i svaren helt enkelt.

Säger som Bebben, verkar finnas oseriösa överallt. Höga krav och ett rejält pris skrämmer nog iväg de värsta.

Faktiskt tycker jag att det är bra att skriva ut ett högt pris i annonsen, och sen när man hittar det rätta hemmet då sänka det. Om det är en blandis då, en rasren hund har ju vissa "standarder" man kan gå efter i pris, gör det hela mycket lättare.

Det här med högt pris i annonsen, just för att sålla bort dom som vill skaffa en billig första hund bara. Eller annat dumt.

Aha, jag lägger inte sånt på minnet :crazy:
Men då borde det väl finnas blandisföreningar (det ordnas ju utställningsr för blandisar mm), och de om några borde ju ha omplaceringsombud.

Normala människor gör inte det, men jag är begåvad med ett minne där alla Bukefalister reggas. Det här med att lära in matte eller annat och minnas det, funkar dock inte. Då går hjärnan i totalstrejk :crazy:

Men vad gör det när man minns vad Kopparberg har för TV-kanaler? ;) :crazy:

Ja, det finns så många som skänker bort sina hundar, eller nästintill. På så sätt blir de ju ofta vandringspokaler, eftersom vi människor faktiskt vårdar det vi dyrt har köpt bättre.... :crazy: Billiga hundar gagnar ingen! (Sa hon som äger en 800-kronorshund.... :D)

det finns väl oseriösa överallt. men sätt ett normalpris på hunden, och sedan när någon ringer så fråga hur de bor, familj m.m och om de sedan frågar om vaccination, id märkning osv, så märker du om de är seriösa.

Liknande trådar

Hundhälsa Häromdagen kom en annons från en hunduppfödare i min närhet om nyfödda valpar som skulle vara leveransklara i mitten av december. Det...
Svar
13
· Visningar
1 478
Senast: Puffindog
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 026
Senast: Milosari
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 468
Senast: Ragdoll
·
Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
657
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka