xMyDeadx

Trådstartare
Jag har en fundering ang. senskada.

För något år sedan hade jag häst på foder, men pga. ett stort misstag av tre inblandade parter åkte hon abrubt tillbaka till ägaren. Jag blev då anklagad för att ha gett denna häst en senskada, dock aldrig direkt från ägaren men det nådde mig via omvägar.

Min fundering är nu, borde inte en ev. senskada synas vid böjprov/vet.besiktning? Eller, är jag helt ute och cyklar?

Sv: Senskada.

Alltså, vill man beskylla någon för att ha orsakat en skada kan man ju dra det hur långt som helst om man anstränger sig lite grann och använder fantasin.

I hästägarens fantasi kanske det är så att han/hon anser att hästen börjat få förslitningar när du hade den, för att du red den fel, och så ledde det till att den blev skadad till slut.

Fast i verkligheten kan det ju lika gärna ha varit en akut skada den fick hos ägaren och som inte hade med dig att göra.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
4 104
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 556
Senast: QueenLilith
·
Kropp & Själ Hej Bukeoraklet! Jag har en vän som behöver er hjälp nu! (Jag har fått tillåtelse av henom att fråga här och utlämna de uppgifter jag...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
9 639
Senast: kryddelydd
·
Hästvård Min häst har just konstaterats ha kotledsinflammation, vänster fram, efter att ha varit "trasig" hela det här året. Och jag är lite...
Svar
16
· Visningar
3 584
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattbilder #10
  • Hönstråden II