Senast tagna bilden XIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Trodde aldrig jag skulle sakna en bra mun och en apportör. :love:

Nuvarande pappis saknar HELT apportgener. Han springer efter bollen men tappar den ett antal gånger och jag har inte på de här åren lyckats få honom att bära tillbaka föremålet till mig. Lockar jag så släpper han eller tappar det och kommer med munnen tom tillbaka till mig. :rofl:

Visst skulle jag kunna träna massor och kämpa mig till att han kommer med föremål. Men det är en så uppförsbacke att jag inte varit motiverad att försöka.

Nuvarande pappis saknar HELT apportgener. Han springer efter bollen men tappar den ett antal gånger och jag har inte på de här åren lyckats få honom att bära tillbaka föremålet till mig. Lockar jag så släpper han eller tappar det och kommer med munnen tom tillbaka till mig. :rofl:

Visst skulle jag kunna träna massor och kämpa mig till att han kommer med föremål. Men det är en så uppförsbacke att jag inte varit motiverad att försöka.
Förstår. Vi har haft settrar och vissa har verkligen inte varit lätta med just apporteringen 🙄 speciellt inte när andra i familjen lätt tappade humöret. Då blev det jag som fick ensamt ansvar för den träningen.

De är fashinerande hur djupt rotat de sitter hos iaf min labrador 🥰 skitkul!

Men det varierar nog mellan olika individer. Min syster har en papillon och en retriever och jag har en annan retriever. Kastar man en boll springer alla tre efter den, men papillonen hamnar på efterkälken eftersom han är mindre. Det innebär dock ofta att han hinner först till bollen, om den studsar iväg någonstans de andra inte räknat med.

Standardposen när jag vill ta en bild när vi är ute.
Alltid på språng, inte tid att stå still och vänta 🌪️😁
IMG_20230209_161009.webp

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 521
Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 488
Senast: Rugge
·
Övr. Hund Jag har blivit kronisk sjuk och sitter här med en ung vallhund som jag inte klarar av att aktivera. Min prognos är oklar, jag kan bli...
Svar
18
· Visningar
1 875
Senast: tuaphua
·
Hundhälsa I morgon har det gått en vecka sen kastreringen av vår hanhund. Tycker att läkningen ser fin ut och han verkar inte ha ont, slickar inte...
Svar
17
· Visningar
1 090

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka