Senast tagna bilden XI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Haha, och det här såg jag i efterhand! 😅

Jag har i och för sig aldrig råkat ut för en shiba som inte vill gå på promenad! Alla jag känner är jätteaktiva med spring i benen!

Av syrrans sammanlagt 3, är denna den enda som gör så här. Ute i skogen är det full fräs, men på asfalt? Hon trodde det berodde på smärta först (C-höfter), men har sett i flera nätgrupper att det inte är helt ovanligt med Shibor som får soppatorsk 🤷‍♀️
Hon funderade på att börja cykla med denna, men kom fram till att hon nog behövde ha hunden i kärra då och då försvann ju anledningen liksom 😅

Senast ändrad:
Jag är lite fascinerad, har alltid tyckt det varit en intressant ras, och har fått äran att vara dagmatte åt en några gånger nu, men hon verkar inte alls vara rastypisk? 😁 Hon hälsar på allt och alla, har ingen som helst integritet, jag kunde plocka upp henne i famnen första gången hon var hemma hos mig, och fick några tokryck när hon släpptes lös, fast just de kanske är rastypiska iofs.

Nä, integritet verkar dom ha generellt. Syrrsns första, en hane, han kunde komma med en leksak man skulle kasta ute i trädgården. Man följde med en bit, kastade, han sprang efter... och sen var man överflödig och kunde gå och sätta sig medan han rusade runt som ett rött streck. Lite knasig sådär 🥰

E7696D7C-1A39-4AC7-99C5-9AABD5B518F4.webp

Glad och göllig 😍

Sicken stilig grabb! Tänkte faktiskt på dig förra veckan kom jag på nu! Jag var upp och jobbade där jag tror att du kanske bor (ja, sorry, har läskigt bra minne) och såg två rottisar på väg till jobbet. Dom stack ut lite där bland alla pointrar, vorsthrar och liknande en vanligtvis ser :D
Tack! Han är riktigt fin, inte bara utseendet, även mentalt är han fantastisk!
Om du var i Kiruna, så var det garanterat mig du såg :D Helt säker kan du vara på det om dom såg ut att vara olydiga 😂🙈 Men ja, dom sticker ut och vi får en hel del blickar på oss...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
995
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
586
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 617
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
5 538
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Gift vid första ögonkastet 2024
  • Motionscykel?
  • Dejtingtråden del 38