Senast tagna bilden VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hon är snygg ändå. Måste ju ha lite egen stil, signum...på sina bilder;)

Hahah, eller hur! Hon ser antingen korkad ut, ledsen ut eller bara.. knäpp ut. Enda gångerna jag verkligen kan få bra porträttbilder på henne det är när vi är på lure coursingen. Men det är klart, hundarna blir ju så mycket läckrare att se när de får göra vad de är skapta för att göra! Då plötsligt får hon en underbar blick, tycker jag då. Som här, vid starten. Synd att hon måste ha munkorg på :p
26876_1426523774.jpg

Hahah, eller hur! Hon ser antingen korkad ut, ledsen ut eller bara.. knäpp ut. Enda gångerna jag verkligen kan få bra porträttbilder på henne det är när vi är på lure coursingen. Men det är klart, hundarna blir ju så mycket läckrare att se när de får göra vad de är skapta för att göra! Då plötsligt får hon en underbar blick, tycker jag då. Som här, vid starten. Synd att hon måste ha munkorg på :p
26876_1426523774.jpg
Förstår vad du menar. Samma med gammeltiken här som sällan blir bra på bild pga sina lite för stora öron. Hon ser ut som Yoda som håller på att tappa sina öron om man inte lyckas få henne att spettsa dom helt. Bästa sättet är att låta en figge smyga bakom ett skul eller vifta med en katt.
Katter är det fiiiiiinaste som finns, nått magiskt. På dom kan man illglo i timmar tycker damen här :D

Håller med om att det är svårt få fina bilder. Dels har jag ingen systemkamera och Melvin är finast i rörelse. Sedan är han svart. Att han sedan dessutom är väldigt kompakt byggd och tappat buklinjen lite på senaste år pga kastreringen gör att vissa vinklar ser han bara fet ut i. Gäller dessutom att klippa honom så han ser lättare byggd ut än han är. Idag fick jag några skapliga med mobilen. Nyklippt och på utväxt till längre frisyr. Han kan dessutom gå ner några 100 g men är så glad han lagt på sig igen. Han fick jättedåliga njurvärden ( tål absolut inte torkade råhudsben ) och gick ner sig totalt för någon månad sedan.

Håller med om att det är svårt få fina bilder. Dels har jag ingen systemkamera och Melvin är finast i rörelse. Sedan är han svart. Att han sedan dessutom är väldigt kompakt byggd och tappat buklinjen lite på senaste år pga kastreringen gör att vissa vinklar ser han bara fet ut i. Gäller dessutom att klippa honom så han ser lättare byggd ut än han är. Idag fick jag några skapliga med mobilen. Nyklippt och på utväxt till längre frisyr. Han kan dessutom gå ner några 100 g men är så glad han lagt på sig igen. Han fick jättedåliga njurvärden ( tål absolut inte torkade råhudsben ) och gick ner sig totalt för någon månad sedan.

Ska snart kastrera min dvärg och är så orolig att han ska tappa sin läckra kropp. Han har lätt för att lägga på sig tyvärr och han är välpälsad med mycket underull redan nu. Risken är ju att underullen går bananas och då kommer han se fet ut bara av det:(

Ja min håller vikten så det är inga problem. Går superlätt med Barf att få ner honom om han gått upp för att jag helt enkelt gett för mycket mat. Det enda med honom är att han släppt ner midjan lite men kompakt byggd har han alltid varit då hans pappa är hälften cockerspaniel. Kanske lite mjukare päls och väldigt tät men inte minsta tova. Kastrerade dvärgschnauzrar behövs ibland klippas då pälsen går bananas ja...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 528
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 779
Övr. Hund Gamla tråden låst, förhoppningsvis korrekt romerskt tal och som trådstartsbild får det bli bild #2 av de jag hade tänkt lägga in i...
93 94 95
Svar
1 883
· Visningar
130 982
Senast: Enya
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 861
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar