Senast tagna bilden.. V

Sv: Senast tagna bilden.. V

Han har blivit så Rackarns fin, och verkar så vettig!

Det är han!
Vi har haft en så otrolig tur som fått en så fin hund! Vet inte om det är bra eller dåligt att vara en ambitiös förstagångsägare ;) Han har fått gjort så mycket mer än många av sina jämnåriga häromkring och är helt annan att ha med sig. Spänner av, kan lägga sig att sova, tydlig av/påknapp osv.
Det enda problemet vi haft är att han är väldigt vaktig, men det börjar bli bättre :)

Har också tagit bilder vid vattnet idag.... :D

964414_4867555362442_37298836_o.jpg

704017_4867541682100_1121545296_o.jpg

Härliga bilder, särskilt hoppen från bryggan :D

kl
Även vi har varit och badat idag! Varmt i vattnet, hade jag bara haft badkläder med hade jag plaskat runt jag med :p
7070_10152924646305061_34950288_n.jpg

935223_10152924646775061_160174126_n.jpg

KL.

Kul att se många hundar som gillar att bada, min kille är än så länge skeptisk till att gå längre ut än till ett par dm djup men hoppas på att han lär sig uppskatta bad och simning någon gång.

Några bilder (matte försöker lära sig att redigera bilder, första försöket) från helgen på Kiro drygt 16 månader gammal.

Skogspromenad:

DSC_4858red.jpg

Håller sig helst på torra land:

DSC_4870red.jpg

DSC_4875red.jpg

Senast ändrad:

*KL*

Har en väninna här, så igår åkte studion fram för att ta lite bilder på hennes vovve. Mina två tokstollar fick stå modell också, självklart. :D

3474668_orig.jpg

5789874_orig.jpg

5559632_orig.jpg

Fröken långben :love:
7934477_orig.jpg

5096387_orig.jpg

4473745_orig.jpg

Mina är också ena badkrukor. Lite sorgligt. ^^

Oj så läcker han blivit! Bland brukshundarna tror jag att Kelpien tilltalar mig allra mest rent estetiskt.
... fast HH är fina de med..

*kl*

Idag var första dagen byrackorna fick fri tillgång till "trädgården" härute. Det firades med lagom kladdig frukost i solskenet. :)

Chika föredrar plattorna Precis utanför dörren så att man kan växla mellan solen och den sköna, svala hallen. Hon är dessutom proppmätt och vill helst inte SE på benet längre... men risken finns alltid att Någon Annan kan vara sugen. Bäst att hålla ett öga ändå. :cautious:

Verkligen jättevacker!

Går det inte lägga in själva bildlänken? Ingen aning om hur det funkar via FB.

Vilken kennel kommer dina pansargrisar från? Har kollat runt bland olika kennlar de senaste månaderna inför valpköp nästa år. Dina småttingar är förövrigt underbara. :)

Kom på att jag glömt att svara dig, du frågade mig också tidigare.
Mina hundar kommer från Matheriz kennel i Skellefteå. Hon är väldigt mån om hälsan och avlar bara på hälsotestade och röntgade hundar.
Little frogs har också riktigt fina hundar och hon som har kenneln jobbar som djursjukvårdare och är väldigt duktig på avel och genetik.
Rekommenderar dig att köpa staffe från en kombination där båda föräldrarna är friröntgade. Staffarna har tyvärr väldiga problem med ledfel även om det finns många som sticker huvudet i sanden och förnekar det.
Sen tycker jag personligen att båda föräldrarna gärna ska vara MH-testade. Och har du både röntgen och MH som krav så finns plötsligt inte många uppfödare kvar att välja på. ;)
Rekommenderar dig att gå via staffinfo.se och deras valphänvisning som är mycket strängare än rasklubbens. Samt kolla in friskstaffe.se för olika uppfödares hälsostatistik.

Mina är från Meder´s GoldDog. Jättetrevliga att ha att göra med, men nästa staff kommer bli från en annan kennel. I övrigt håller jag med Aningsfull gällande att kika in på Staffinfo och friskstaffe. :)

Liknande trådar

Övr. Hund Gamla tråden full :) tror siffrorna blev rätt? 😁
8 9 10
Svar
192
· Visningar
9 272
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
705
Senast: MML
·
Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
754
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 909

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Bästa ledtillskottet?
  • Intressanta uppfostringsmetoder?
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat