Senast tagna bilden.. V

Sv: Senast tagna bilden.. V

Smutsig och lurvig prins, men världens finaste ändå :love:

1340_10151649670231413_1457222413_n.jpg

226655_10151649670591413_777819587_n.jpg

Så himla kul att få se era arbetsbilder!
... eller Mellan arbete dårå. ^^

Igår tog vi en promenad ihop med kompisen och hennes hundar, blev lite "retrieverligan" en stund:D
Nessi fick äntligen en positiv upplevelse med andra hundar efter att ha varit rädd/vaksam mot andra sedan hon blev biten. Hon va så rädd att hon skakade när de andra hälsade, men det släppte tack och lov efter att hon sett att de inte ville äta upp henne. Glädjen i blicken när dom skenade omkring va underbar att se:love:
Bild på gänget:
375659_10151498531902993_306225166_n.jpg

Till vänster har vi Diva, bredvid henne har vi Frasse, sen Bosse och tillsist Nessi :)

Senast ändrad:

Igår fick Rusa följa med mig till jobbet för första gången. Och även om hennes uppfödare pratar om att jag har en "konstig syn på mina hundar" (???) så är jag så stolt över henne! Inte ens 5 månader gammal och så tuff, hon följde med mig in i maskinrummet på loket, blev inte rädd när 400 meter godståg med diesellok dundrade in 10 meter ifrån oss. Sen sov hon på en filt HELA resan, trots att åska och signalfel gjorde hemfärden 9 timmar lång.
Liksom, bara en liten bebis och hon har redan en sån fantastisk avknapp och förmåga att koppla av när ingenting händer. 23 timmar höll vi igång och hon var en fröjd att ha med sig under hela passet. :love:

935247_10151475573013030_842270938_n.jpg

936231_10151477329123030_547526979_n.jpg

Undrar detsamma?! Det är väl kanon att kunna ha med dem på jobbet? Dom lär sej koppla av och vänta. Har/hade med en av mina på jobbet också:)

Det undrar jag också. Dels att jag hävdar att den äldre tiken är jobbigt skendräktig, vilket hon påstår sig inte märka av. Tycker bara det är märkligt att jag som lever med hunden blir ifrågasatt, det är ju trots allt jag som ser den stora förändringen. Att min vanligtvis så glada och pigga hund bara ligger under sängen och surar, hon som vanligtvis älskar att leka med valpen morrar så fort valpen är på henne och tycker att hon är jobbig. Hon som älskar att rusa runt i skogen och leka stannar 100 meter från huset och tycker att vi ska gå hem igen. Det blir så VARJE gång hon löpt. Men uppfödaren "har minsann aldrig haft en skendräktig hund". Men tydligen beror det på min mentala inställning, att jag på nåt vis låter henne bli skendräktig.
Och att jag var så impad av valpen som tog allt med sån ro igår var tydligen också konstigt. Men tydligen kan man vända det till något negativt att vara positivt överraskad över sin egen hund.
Så jag fick höra att jag har en konstig syn på mina hundar. Vilket jag inte alls förstår. ÄR det självklart att en inte ens 5 månader gammal valp kan vara med på jobbet i 23 timmar och sova 9 timmar i sträck när inget händer osv?

Okay?! Du om någon som lever ihop med hundarna borde väl märka förändringar..
Att en valp fixar att vara med är heller ingen självklarhet. Hon borde istället vara stolt över ditt sätt att hantera dina/era hundar.
Tycker inte du ska ta åt dej av det. Va istället glad för din fina valping!

Skendräktighet är lite pissigt:meh: min tik blir också skendräktig varje löp, får mjölk och äter dåligt, dock helt opåverkad träningsmässigt. Det är bara inne hon är låg och sover sanslöst mycket men så fort vi kommer utanför dörren är allt som vanligt och det är full fräs.

Äh, lyssna inte på sånt skitsnack. Jag har följt dig och dina hundar här ett tag och jag tycker att du verkar göra ett helt fantastiskt jobb! Du har dessutom fått mig att få upp ögonen för rasen och mitt nästa valpköp kommer bli en lite supergris ;)

*kl*

Idag har vi varit på morgonpromenad i underbart vackra Roslin Glen!

Squirrel?!

Bästa ihåliga trädet! Kan vi inte skaffa en sådan här hundkoja hemma också?

Äh, lyssna inte på sånt skitsnack. Jag har följt dig och dina hundar här ett tag och jag tycker att du verkar göra ett helt fantastiskt jobb! Du har dessutom fått mig att få upp ögonen för rasen och mitt nästa valpköp kommer bli en lite supergris ;)

Men gud så roligt!! Det är verkligen världens bästa ras. Från vilken uppfödare ska du köpa valp?

Jag blir alltid så avundsjuk på dina promenadvägar när jag ser dina foton!

*kl*

Wahidah fick äta lunch på uteplatsen idag :)
dsc_5850.jpg

dsc_5854.jpg

dsc_5866.jpg

dsc_5891.jpg

Min fina är på patrullstigskurs i helgen :)

Ytterliggare en med en tydlig avknapp. Mitt i alltihop av skällande hundar och sök så la han sig och sov ^^

Mitt hjärta :love:

Roslin bjuder verkligen på den Bästa Robin hood-skogen hittils. så vackert! Men ljuset blir så grönt att det är svårt att fota vettigt, särskilt med min kamera. ^^

Så himla härligt med utelunch! Jag har precis hägnat in min lilla "trädgård" (läs grusplätt) så att byrackorna ska kunna sola och äta ute. Märgben och heltäckningsmatta går liksom inte ihop.

Men gud så roligt!! Det är verkligen världens bästa ras. Från vilken uppfödare ska du köpa valp?

Jag har kollat in Alpha Nakitas kennel och tycker det verkar seriösa med sin avel. Nu är det inte dags än, min tik är 11 år och kommer nog orka året ut med lite tur så jag tänkte att det får bli i mitten av nästa år. Har inte träffat allt för många renrasiga staffar, men har läst massor och träffat några individer som varit helt underbara. Hundrasen tilltalar mig något otroligt.

Har haft tax, rottis och schäfer, nu är det dessvärre bara schäfern kvar och jag gillar schäfrar, fantastiska hundar, men vill ha en liten paus från rasen då det skulle kännas lite märkligt att ersätta min donna med samma ras. Så efter en hel del läsande och dina underbara bilder så har jag beslutat mig för att det ska bli en liten pansargris :)

Har du någon kennel att rekommendera?

*KL*

I förrgår satt vi i solstolarna och njöt och hela flocken var nöjd med att bara slappa i trädgården. Alla utom en. Bentley hämtade leksak efter leksak, la vid våra fötter och gav oss den här blicken:

Bentleyblick_zpsbb163e08.jpg

:D

Liknande trådar

Övr. Hund Gamla tråden full :) tror siffrorna blev rätt? 😁
8 9 10
Svar
194
· Visningar
9 359
Senast: KesoNeso
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
708
Senast: MML
·
Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
756
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 909

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Störiga saker vi stör oss på, del 37.
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat