Senast tagna bilden.. V

Sv: Senast tagna bilden.. V

Bilden på salukin är jättevacker, men vilken underbart rolig ögonblicksbild på pudeln! :rofl:

Jag förstår vad du menar - jag har ett stycke soptippshund här hemma men någonstans där under gömmer sig en feminin, vacker pudel... :angel:

Ibland får motivationen tryta, och ju längre pälsen är innan man klipper dom, desto finare verkar dom bli när man väl tar tag i det :D

Ibland får motivationen tryta, och ju längre pälsen är innan man klipper dom, desto finare verkar dom bli när man väl tar tag i det :D

så himla sant :D det blir som en helt annan hund, man känner knappt igen jycken. vill man ha variation och bli nykär i sin hund from time to time, då ska man ha en pudel. :D

*kl*

Jag är hundvakt åt Wahidahs bästis nu över helgen. Helt klart uppskattat :D
DSC_2517_zpsc12fc988.jpg

DSC_2519_zps94169929.jpg

DSC_2521_zps255e93de.jpg

Kl

Från i morse innan jobb och hundvakt :) denna veckan var min lediga vecka som blev fylld med alldeles för myckt jobb! Folk är sjuka både på mitt ordinarie jobb och på extrajobbet så jag har fått jobba dubbelpass och Mattis har fått alldeles för lite uppmärksamhet. Dock har han varit med på ålderdomshemmet ett par dagar, men jag gillar inte att lämba honom till hundvakt för mycket. Och när jag slutat jobbet har jag varit så trött att jag inte orkat mer än fixa stallet och nåt kort lydnadspass. Blä! För dagjobb! Hur orkar folk?

23324_10151202212747343_243087345_n.jpg

knapplån

Vi fick lite oplanerat en 5-månaders valp igår, en schäfer/labrador korsning av nåt slag.

Sambon ville bara åka och titta... Det där med att bara titta gick inte speciellt bra för honom :D Lite synd bara att mina valpplaner för i sommar gick helt i kras bara.

309878_10151283437828425_1822480060_n.jpg

Hoppsan, så det kan gå när man 'bara ska titta'. XD

*kl*
Efter diverse inspirationer här på forumet och nu när vi äntligen fått en gnutta snö:

Nu behöver jag bara fem shibor till!:bump:

*kl*

Jag gav mig ut på joggingtur idag. Med mig hade jag salukin som jag vaktar den här helgen.

f599b3a067c611e2b2dc22000a9f14bd_7.jpg

Även här är det bilder från upplet :)

bild1.jpg

image1.jpeg

Ögonen står typ i kors på sista bilden, pappas gamla fårskinnstoffla var fiiiin att hitta :D

*kl*

Efter att ha varit väldigt försiktig och osäker efter att han kom hem igår så börjar han nu ta sig lite friheter och hemmastadd. Han vet precis vilken del av soffan som är hans :D

PICT0007_zps74643a5d.jpg

Nu ska vi bara få ordning på att han inte ska vara livrädd för koppel och diverse annat sen kan det nog bli en vettig hund av honom med :love:

Fina, fina Ila!

kl

Idag var en sån där dag då jag åter igen är supernöjd med Ebun.
För första gången hittade vi en gris i skogen. Antingen stötte vi upp den ur en lega eller så var den och åt precis där vi gick. Märkte på Ebun att det var vilt i närheten och i samma sekund ser jag grisen springa iväg från oss. Med adrenalinet pumpande springer jag åt motsatt håll ropandes på Ebun som kommer som ett skott efter mej -överlycklig!!

Då busar vi loss massor med favoritleksaken -handske!
WP_20130126_025_zps8ce10b72.jpg

WP_20130126_029_zps917a680b.jpg

Ursäkta en icke hundmänniska som tycker att såna där hundar är hemskt otäcka - men gud vilken gullig film:love:

Tack! :love:
Det fanns en gång en tid när jag också tyckte att dom såg lite otäcka ut. Men sen skaffade jag en själv, man kan säga att den här rödtotten valde oss, och nu kan jag inte se henne på något annat sätt än som den genomsnälla gosegrisen hon är. :D
Hon är verkligen hela familjens bästa kompis. Och bara det faktum att hon lyssnar lika bra på 4-åringen i familjen som på oss vuxna är beundransvärd. Hon försöker alltid att vara alla till lags. :love:

Senate bilden då. Igår var vi på agilitytävling. Hon var KANONDUKTIG! :bow:
23361_10151247499088030_1830079728_n.jpg

Alla valparna har öppnat ögonen nu så jag försökte mig på att fota dom. Just nu lutar det mot att det är denna skönhet som ska få stanna hos oss.
387165_10151247498248030_1695152284_n.jpg

Liknande trådar

Övr. Hund Gamla tråden full :) tror siffrorna blev rätt? 😁
8 9 10
Svar
198
· Visningar
9 581
Senast: Tajger
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
710
Senast: MML
·
Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
758
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 909

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka