Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
*kl*
Idag var det julafton. En hel låda full med världens bästa hundleksaker: Gamla spengummin! Livsmedelsgodkända, tugg-och kastvänliga gummileksaker med smak av ko och lagård.
Jag är inte överförtjust i den rasen, men hanen på första bilderna var fruktansvärt vacker.. En riktig snygging! Försvinner han så kom inte hem till mej och leta, för här finns han inte..
*Kl*
Vi har bästa badkaret ever, bara 5 min bilfärd hemifrån:
Klart vatten, nästan inga andra där och badar, perfekt temperatur och bitvis långgrunt till de lite mer badkrukiga hundarna Dessutom är området till stor del inhägnat, så man slipper passa sig för vilt och trafik. Och ja, vi har markägarens tillstånd.
Nytt för i sommar är att Fridolf börjat simma. Och det är med råge. Idag simmade han runt i 40 min med bara en enda kort paus på några sekunder!
Åh vad jag är stolt, måste bara få lägga in en "slipsbild"(det är varmt att träna, även efter kl 20:00)!
Igår gick Fridolf och jag runt vår första riktiga tävling, med godkänt resultat på alla moment. Vi kom på 9 plats av 38 starter!
Idag åkte jag tillbaka och provkörde med både Boss och mitt lilla särbarn Frodo, och bägge två impade på matte. Särbarnet är inte längre ett särbarn, lite finputs på mindre flock nu så är han redo för VP han med!
Och visst var det så att när alla har genomfört VP och är fullt brukbara arbetshundar, så får man skaffa nästa valp?
Idag hängde jag, sambon, dottern och hundarna på stranden i 4 timmar. Hela staden lider av baksmälla (festival) och vi hade stranden för oss själva. Hundarna kunde svalka sig och matte låg och stekte på en filt i solen.
Den här bilden är tagen idag efter en lyckad lydnadsträning och ett riktigt svårt spår. Jag var lika trött som min hund ser ut efter att ha småspreungit efter honom bland sly, ris och över diken.
Här om dagen var brorsonen här och vi badade naturligtvis. Mattis höll koll
Idag har vi "bara" tränat och jobbat, inte tävlat. Badbaljan är eg. fårens vattenkar...(som görs rent och får nytt vatten när hunden har slemmat i det).
Jag kommer aldrig starta lydnad/rally/annan SBK-gren. Tycker det är sinneslöst tråkigt! Blir nog lätt så när man introduceras till hundsporten via världens svåraste hundgren (enligt Svartberg) Ambitionen försvann efter ungefär tre minuters studerande av reglerna - helt meningslöst och oanvändbart
Aha, tyckte du skrev i nån tråd att du hade tävlat eller skulle tävla i ettan (tråden om när din hund hade skavsår på trampdynorna?), men jag blandade väl ihop dig med någon annan.
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.