Senast tagna bilden.. II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Senast tagna bilden.. II

Förresten: nöjd saluki!

dsc_7459-copy_101626631.jpg

(och ja, hon har halsband och koppel på sig inomhus. Det är vår "livlina" OM hon skulle få för sig att jaga morsans katt och vi inte skulle hinna bryta henne i tid)

Underbar bild på helnöjd saluki :)

Här kommer några av de senaste bilderna på Zolo, på rottweilerklubbens sommarläger i Kosta

kosta_2010_-_2.JPG

kosta_2010_-_47.JPG

kosta_2010_-_18.JPG

kosta_2010_-_1.JPG

kosta_2010_-_12.JPG

Nu ligger han dock ynklig här hemma med en skadad hornhinna efter gårdagens sök-träning :(

Någon vallning blev det inte fotat idag (tydligen går det inte fota sig själv:angel::confused:) men lite lek blev det:

IMG_5878B.jpg

Vilket smajl :D
Jättetråkigt med skadad hornhinna dock! Men det är väl sådant som läker? Jag håller i alla fall tummarna för att det blir bra så fort som det bara är möjligt :)

Tack så mycket!! Det var ett ganska litet sår så inte särskilt allvarligt. Hoppas också att det läker fort! Nu får han 2 sorters ögondroppar och ska helst inte utsättas för solljus i 4-5 dagar :( Så det blir korta kisspromenader bara... Sen sitter vi inne och myser med neddragna persienner. Återbesök på fredag.

Här är Zolo med sin halvsyster Cajsa :)

Zolo_39_veckor_-_78.jpg

Mina senaste bilder.. Tömte kameran ;P Så bildbomb!!!

Fransk Bulldog på utställningen i söndags
31476167.jpg

Zheeba & Ozzy (hennes son. Blir 9 mån)
31423388.jpg

Hundgänget, den senaste veckan
31476145.jpg

Sambon & Zheeba (han är lika galen som han ser ut :P)
31476079.jpg

Zheeba. En utav dem bästa bilderna på henne, enligt mej
31476085.jpg

*KL*

Såhär ser en weimaraner som apporterar mås med gladöron ut :D
20100810-vattenapportering4.jpg

Vi har en del träning framför oss eftersom han greppar om allt annat på fågeln än kroppen. För det mesta släpar han dem i huvudet men vingar eller stjärtfjädrarna går också bra :grin:

20100810-vattenapportering1.jpg

Haha! Men söt är han! :D

*KL*

Idag, idag har Wahidah fått SPRINGA! För första gången på 3½ vecka (och för 3e gången på 5½ vecka) kunde hon få slippa kopplet. Normalt sett springer hon lös ungefär varannan dag, så den här tiden med borrelia, trasiga tassar och konstant koppel på har varit skitjobbig. Men nu är hon hel och frisk och det firades med lite ensambus i en liten rastgård!

Först förstod hon inte riktigt att hon var lös, så hon stod och tittade på mig ett bra tag och undrade varför jag satt så långt från henne.
dsc_7802-copy_102221674.jpg

Sedan blev det springa av!
dsc_7809-copy1_102221738.jpg

dsc_7812-copy_102221801.jpg

dsc_7813-copy_102221843.jpg

Härliga bilder!

jonnaerixon: Så fina! Blir faktiskt alltmer sugen på rottis, men de känns inte som några agilityhundar direkt... Så det får bli i ett annat liv!

Trött Sigge, bekvämt?
IMG_6754.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Gamla tråden full :) tror siffrorna blev rätt? 😁 16 17 18
Svar
341
· Visningar
18 878
Senast: Nepenthe
·
Övr. Hund Bakgrund: vi har 3 hundar - en kelpietik på 11år men dom det gäller är en norrbottenspetshane på 6år och en kelpiehane på 2år. Nobsen är...
Svar
17
· Visningar
1 213
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år... 2
Svar
29
· Visningar
2 276
Senast: AraSlei
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
1 899
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka