Senast tagna bilden del VI

Sv: Senast tagna bilden del VI

They see me rollin'
11AA8C11-C768-4856-8D4B-667DB95B1F8E_zpsaojfndh3.jpg

Valppysslingen fick träffa svärmors tik idag. Det var en riktig höjdare hälsar Vega, som för övrigt konverterat till känguru. ;)

En favorit

*kl*

Nöjd tjej med klöven från dagens spår i munnen :D
Tycker att hon börjar muskla sig väl nu. Stora tjejen!

ladda-klöv.jpg

Tack!!

Jag har faktiskt inga nya bilder på henne från sidan, så jag tog ett nytt nu. Kass bildkvalité, lite kvadratisk uppställning och onaturlig nacklinje, men du ser ju på ett ungefär :p (det är verkligen jätteenkelt att fota en kvällsenergisk dam ensam..)

Tack för påminnelsen förresten, det är ju egentligen via bilderna från sidan som man ser tydligt hur dom utvecklas. Det får bli nästa fotoprojekt :D

DSC_0940.jpg

Jodå de syns. Fina! :) Vad är merlen för ras/er?

Nikkis: åh vad valpsugen jag blev :p

AraSlei: fina tjejen :) hur stor är hon?

Ser bra ut tycker jag, utan att veta hur dom ska se ut ;) Sunt byggd och ser jämn ut trots att hon inte är så gammal ju! Och färgen är jättefin :)

Jag kom på typ förra veckan att jag knappt har en enda bild på Ben uppställd :( Devil tog jag en gång i veckan på tills han blev fem månader, och sedan en gång i månaden tills han blev 1,5 år ungefär och sedan någon gång i halvåret efter det. Och det är jätteroligt att gå tillbaka och se hur han sett ut.

Sigge fyller 5 år idag :) firades med en långpromenad runt sjön (och ett rejält ben sen) i helt underbart väder.

Tyvärr bara mobilbilder.

wpid-20140309_162547.jpg

wpid-20140309_162459.jpg

wpid-20140309_161626.jpg

Undrade jag oxå, kan knappast var schäfer/GD som det står i infon? Påminner om en Berger face rase.

Tack! :)

Måttad med tumstock är hon 45-46, och tikarna får vara mellan 44-51. Vad domarens mätsticka kommer visa är kanske en annan sak, men det är en ganska liten tik :)

En kompis har en svartskimmelhane, knappt ett år nu och mättes till 41cm för några veckor sedan. Han ser ut som en cocker :D

Ser bra ut tycker jag, utan att veta hur dom ska se ut ;) Sunt byggd och ser jämn ut trots att hon inte är så gammal ju! Och färgen är jättefin :)

Jag kom på typ förra veckan att jag knappt har en enda bild på Ben uppställd :( Devil tog jag en gång i veckan på tills han blev fem månader, och sedan en gång i månaden tills han blev 1,5 år ungefär och sedan någon gång i halvåret efter det. Och det är jätteroligt att gå tillbaka och se hur han sett ut.

Tack!
Jag tror att hon är helt okej i kroppen i vart fall, möjligtvis lite tunn men jag hoppas att hon grovnar lite grann med åldern :)
Det är så svårt, just nu har man ju bara Ipod hemma att jämföra med, och han är ju av en betydligt grövre och större modell (55cm hög och 28 kg mot Laddas 45-46cm och 18 kg):

Skärmavbild-2014-03-10-kl.-08.15.21.png

Så himla trist :( Jag har letat igenom mina bilder nu, och inser att jag knappt har någon av Ladda heller..
Vi får ta oss i kragen och fixa det här!

Kul med så många bilder på Devil ivf :)

och Jenka. Jodå, det är schäfer/grand danois på merle-damen. Men hon är valp än så länge :) Idag är hon som en schäfer ungefär höjdmässigt. Berger face rase är en drömras utseendemässigt, men speciellt lik en sån är hon inte live.

En kompis har en svartskimmelhane, knappt ett år nu och mättes till 41cm för några veckor sedan. Han ser ut som en cocker :D

En wachtel?
Då är det nog en brunskimmel, för svarta får dom inte vara… :D

Men det finns en del riktigt små hanar, en kompis till mig har en hane som väger 19 kg :p

Ja brunskimmel, jag blev autocorrectad :D
Väldigt smidigt format måste jag säga, jag som satsar på att gå ner i hundstorlek kan tänka mig en mini-wachtel i framtiden ;)

Jäkla autocorrect :D

Men oavsett vilken wachtel du köper får du ju en mindre hund än flattarna ;)
Men jag håller med, Ladda är faktiskt betydligt behändigare att ha med sig än vad Ipod är...

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 901
Övr. Hund Min storpudelhane är 2,5 år och lättstressad. Vi har nyligen flyttat från landet där det mest fanns katter rådjur och harar att nosa...
Svar
1
· Visningar
356
Senast: chimichanga
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
900
Senast: inverterad
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 534
Senast: Cissi_ma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Valet i USA