Senast tagna bilden del VI

Sv: Senast tagna bilden del VI

Alltså Migo! Jag är så imponerad av dig och dina hundar! Det är en sak att ha en hund lös, men att ha fyra lösa! Så himla coolt! :) Du verkar vara så sjukt duktig!

Vallhundar = massa gratis i form av will to please och stenkoll på matte. Mitt jobb är bara att se till att deras fokus på mig blir lönsamt (i form av godis eller galna upptåg krypandes bland grästuvorna...)

Men tack! :)

Åh hagar!! Underbara miljöer ser det ut som :love:

Saknar verkligen ko- och fårhagar häromkring, speciellt så här års.

Det är nästan så att du skulle få hålla en fotokurs i hur man fotar crazy dogs som alltid är i konstant rörelse åt ett oförutsägbart håll :D

Haha! Det hade varit kul :D Om inte annat kan jag försöka skriva något blogginlägg om det vid tillfälle. Just på lure coursing, släphareträning och liknande har man annars ett gyllene tillfälle att få till bra bilder, just eftersom man alltid vet hur trasan åker och därmed även har koll på åt vilket håll hundarna springer.

IMG_5301.jpg

IMG_5338.jpg

IMG_5358.jpg

IMG_5370.jpg

IMG_5384.jpg

IMG_5399.jpg

IMG_5477.jpg

IMG_5445.jpg

Haha! Det hade varit kul :D Om inte annat kan jag försöka skriva något blogginlägg om det vid tillfälle. Just på lure coursing, släphareträning och liknande har man annars ett gyllene tillfälle att få till bra bilder, just eftersom man alltid vet hur trasan åker och därmed även har koll på åt vilket håll hundarna springer.

Jag är på! :D Jag kan bidra med en crazy dog också… Hehe.
Lite OT ,men får alla hundar vara med och träna lure coursing?

Jag är på! :D Jag kan bidra med en crazy dog också… Hehe.
Lite OT ,men får alla hundar vara med och träna lure coursing?

Nope, bara vinthundar med ägare som är med i SvVK får vara med på lure coursing, däremot brukar det vara öppet för alla raser att komma till kapplöpningsbanor, släphareträningar m.m. :)

Okej :)
Kan ju vara en alternativ träningsform och ett sätt för min fröken att få utlopp för lite jaktlust när det inte är säsong.
Tack!

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 901
Övr. Hund Min storpudelhane är 2,5 år och lättstressad. Vi har nyligen flyttat från landet där det mest fanns katter rådjur och harar att nosa...
Svar
1
· Visningar
356
Senast: chimichanga
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
900
Senast: inverterad
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 534
Senast: Cissi_ma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Oseriös avel 2023