Senast tagna bilden del VI

Sv: Senast tagna bilden del VI

Boll boll boll
big%2Beyes4s.jpg

Så söt :love:

1606415_10152258215007150_2034324274_o.jpg

:D

Det DÄR är kelpiefokus! :D Tack, nu vet jag vilken bild jag ska visa folk som inte förstår när jag försöker förklara vilket fokus kelpies har på sin uppgift. Den bilden och förklaringen att man skulle kunna släppa en bomb bredvid poolen utan att hunden släpper blicken borde väl få de flesta att förstå? ;)

Underbara bilder för övrigt!

Underbar bild! Men vad är det för konstigt gult där i bakgrunden. Det är något som känns lite bekant, men ändå inte…?

hahaha. Eller hur! Jag hajade till när jag såg den. Jag hade nästan glömt bort vad det var. Speciellt som att den såhär i januari i närmare -20 grader inte känns som den ska.
Jag var tvungen att fundera en stund innan jag kom på vad den kallas. Solen. :love:

*KL*

Sol.. och snö. Mycket bra kombination tycker vi :D

Det är inte så lätt med dessa långa, fladdermusliknande öron…
DSC_1901.jpg

DSC_1818.jpg

Älskar hennes fokus på den här bilden! Helt inne i spårandet..
DSC_0031.jpg

DSC_1862.jpg

DSC_1929.jpg

*kl*
Vadå- jag dyster?
1524597_10152031584438666_198069997_n.jpg

Stora pojken :love:
1524662_10152031584313666_400151286_n.jpg

Inte fullt så stora pojken;)
1601306_10152031584488666_1081952567_n.jpg

Och ändå är dom nog liite för korta för rasstandarden egentligen.. :D Har för mig att öronen (inkl päls då) ska nå fram till nosen :p

Kl

Vi har äntligen fått snö som ligger kvar, så idag var det snöbus på förmiddagen som ej fastnade på bild och nyss blev det en trevlig promenad :) som synes hade damen bestämda åsikter och hade ingen lust alls att stå still och posera, hon gav mig onda ögat :p
FC7C7793-3A88-4906-8A52-2FDCFA4E0128_zpsprspjsha.jpg

Sötnosar! Vi instämmer till fullo!

KL

...även om Bentley och Rover tycker att hemtrevligheten försvinner lite när matte inte bjussar på jordnötter.

kvaumlllsmys_zps98759808.jpg

Vintern är bästa chansen, de är så sömniga då! ^^
Älskar de där blå ögonen (nu ser vi dem inte i just de här bilden, men ändå!)

*KL*

Matte, matte! Skynda, skynda! De är snart ikapp! O_O

Vadå "Det här är inte min bästa look." Jag försöker ju vara lite känslig och så. Tänk Ingmar Bergman.

Grodlår? DU är grodlår! -_-

Och Växtlivet tror i alla fall att det är lämpligt med vår i januari. *Host* Vi får väl se hur det går.
Känner mig faktiskt lite avundsjuk på snön just nu. Gah! I can't Believe I just said that!

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 901
Övr. Hund Min storpudelhane är 2,5 år och lättstressad. Vi har nyligen flyttat från landet där det mest fanns katter rådjur och harar att nosa...
Svar
1
· Visningar
356
Senast: chimichanga
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
897
Senast: inverterad
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 534
Senast: Cissi_ma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Annonsera mera hundar 2