senast sydda

Seabaz

Trådstartare
Senast sydda hundplagget!

P9240020.JPG

P9240021.JPG

Har ni också något nytt som ni har sytt själva till era hundar? Visa gärna bild! Min hund har en hel garderob med hemmagjorda och köpta grejer :o :d

Sv: senast sydda

Jag beundrar det du sytt.
Du är ju jätteduktig.
Fina kläder åxo

Kul å se bilder på det.

Nämen gud så söööt!!:D:love:
Jättefina kläder! Skulle aldrig kunna göra sånna!:)

Ohh tack tack!! :o :)

Mönstret beställde jag från internet men jag har själv gjort om det till tre olika modeller.

1. långa ben fram och bak (det riktiga mönstret)
2. korta ben fram och bak
3. endast ben bak, korta eller längre och band runt magen (denna modell kom jag på då jag tyckte att bara ett täcke har dålig passform och åker ut på sidorna i bak. Jag har dock sytt täcken med nu och jag syr in veck i bak som på hästtäcken för att få bättre passform!)

Bild på modell 3:
002z.JPG

Egentligen är det rätta mönstret i chihuahua-storlek så jag har förstorat det också genom att mäta på hunden då chinese crested har lite elegantare former än tex en chihuahua (i samma storlek) så det inte blir för mycket "häng" under magen.
Dessutom var mönstret med luva till men det finns väl ingen hund på denna jord som vill gå med luvan på huvudet?!!
Så jag har gjort krage och polo på modellerna istället :)

Senast ändrad:

här är en likadan och man ser hur den är uppbyggd!
Det blåa är en hel tygbit, sedan är frambenen för sig, magdelen för sig och kragen för sig, påsydda :idea:

P9280029.JPG

P9280026.JPG

P9280019.JPG

Fan va bra du är :banana: Jag skulle nog inte klara av att klistra ihop det i slutet :p skulle bli tokig :angel: men jag beundrar detta arbete :p
Bra gjort :bump:

skitduktig du är! min kille ivll också ha såna ju. vad var det för sida du hittade det på?

Du är så himla duktig. Jag är grymt avundsjuk. Har själv en miniliten vovve och det finns inga kläder som passar honom. Jag önskar att jag kunde sy som du! :bow:

heheeh jag vill kunna sy..... det är pinsamt jag har till och med en maskin :angel: men jag får skylla på att jag hade träslöjd i skolan

Men du, hur liten är din hund egentligen?? Det finns ju storlekar ända ner till 8". Min chihuahua på 1.9 kg har 10" eller 12" i storlek beroende på märke och form.
Storlek 8" passar på de allra minsta!!

Liknande trådar

Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
Svar
17
· Visningar
1 406
Senast: Troll
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 600
Senast: Cissi_ma
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 814
Senast: fixi
·
Övr. Hund Det har tillkommit hund i sommarens reseplaner då det vanliga pensionatet inte kan ta emot och vi inte känner oss bekväma med att lämna...
Svar
15
· Visningar
1 071
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama