Jag gillar vanliga traditionella semlor. Är jag sugen på något annat köper jag det bakverket. Vi får semla på jobbet och så brukar jag äta en hemma någon annan dag. Det är lagom många på ett år för mig 

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
håller medIngen alls. Det ska vara hederliga gamla mandelmasslesemlor för min del!
Eventuellt är detta det enda du och jag nånsin varit överens om. Jag skulle gärna testa en dubaisemla (fast jag gissar att man orkar ca 2 tuggor, den ser lite öh mycket ut). Pistasch och choklad, mums!Dax för semlor igen. Vilken nyhet är ni mest nyfikna att prova. Själv ska jag ta tag i hajpen Dubai semla![]()
Har tjuvstartat med nutellasemla vilket var väldigt gott. Förutom det har jag dålig koll på vilka som finns utöver originaletDax för semlor igen. Vilken nyhet är ni mest nyfikna att prova. Själv ska jag ta tag i hajpen Dubai semla![]()
Alltid någotEventuellt är detta det enda du och jag nånsin varit överens om. Jag skulle gärna testa en dubaisemla (fast jag gissar att man orkar ca 2 tuggor, den ser lite öh mycket ut). Pistasch och choklad, mums!
Vem är det som rankar? Är det som typ Burgerduedes?Ingen! Jag är supertraditionell semmelreaktionär. Jag är bara sugen på att hitta det konditori som gör den allra godaste (traditionella) semlan. Som det ser ut idag så är Stenugnsbageriet i Landvetter rankad etta. Tätt efter ligger Nolbygårds bageri i Alingsås. Jag ser fram emot att undersöka om det finns några intressanta uppstickare eller om Stenugnsbageriet kommer att försvara sin förstaplacering ytterligare ett år.
Jag! Hermelins officiella semmelranking.Vem är det som rankar? Är det som typ Burgerduedes?
Vaniljsemla är mest populär hemmavid numer. Premiär i fredags.Dax för semlor igen. Vilken nyhet är ni mest nyfikna att prova. Själv ska jag ta tag i hajpen Dubai semla![]()
Varför ens käka torra bullar med mandelmassa och vispgrädde från butik när man kan göra det så mycket godare själv med saftiga nybakade (norska recept) bullar med mandelmassa och vispgrädde? Sök på boller så hittar ni recepten.
JahaJag! Hermelins officiella semmelranking.
Varför ens käka torra bullar med mandelmassa och vispgrädde från butik när man kan göra det så mycket godare själv med saftiga nybakade (norska recept) bullar med mandelmassa och vispgrädde? Sök på boller så hittar ni recepten.